פיצוי עגמת נפש בגלל תקלות בלפטופ חדש

הרקע והצדדים בתאריך 22.10.09 רכשה חברה הקשורה לתובעת מחשב נייד תוצרת חברת DELL. למחשב הנרכש צורפה תעודת אחריות בת 3 שנים. כשנה לאחר הרכישה עקב ליקויים ותקלות במחשב, נמסר המחשב לתיקון. לאחר תיקון זה פנתה התובעת מספר רב של פעמים לנציגי הנתבעת, הן טלפונית והן בתכתובת מיייל, ותביעתה נוגעת לעוגמת הנפש שנגרמה לה, לטענתה, בשל היחס ולהעדר התשובות מאותם נציגים. התובעת מבקשת פיצוי על סך 3,000 ש"ח בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה עקב סחבת המעיקה, טרטורים, טלפונים רבים ושליחת מיילים לנתבעת במשך למעלה מ- 8 חודשים. הנתבעת טענה בכתב ההגנה, כי יש לדחות את התביעה על הסף בהיעדר יריבות כלפיה. לפי עמדת הנתבעת, המחשב נרכש מחברת ניופאן ואילו הנתבעת אינה עוסקת כלל בפעילות יבוא ו/או הפצה ו/או מכירה של מחשבים. לטענתה, היא לא היא מכרה את המחשב, לא התקשרה עם הנתבעת או עם הרוכשת של המחשב בהסכם, והאחריות למחשב לא ניתן על ידה. לטענת הנתבעת, היה על התובעת לפנות לחברה האמונה על מתן השירות ו/או ליבואן, וכל פניה שנעתה לנתבעת דרשה בירור אצל הגורמים הרלבנטיים, דבר שגרם לעיכוב בהעברת תשובות לתובעת. הנתבעת טענה כי אילו התובעת היתה פונה לגורם הנכון, היתה נמנעת עוגמת הנפש הנטענת כמו גם הנטל המיותר שהוטל על נציג הנתבעת לשמש, בעל כורחם, כ"מתווכים" בין התובעת לבין נותני השירות. בדיון שנערך הבהירה נציגת הנתבעת כי האחריות ניתנה על ידי חברת טלאפרופורמנס (להלן: "TLP"), וחברה זו היא המשמשת מוקד התמיכה. כמו כן הובהר, כי שרות המעבדה ניתן על ידי חברה נוספת, חברת יעל פתרונות מחשוב (להלן: "יעל פתרונות") - שהיא חברה בפני עצמה, ואליה היתה התובעת צריכה לפנות כפי שהובהר לה בתכתובת שצורפה כנספח ה' לכתב התביעה. בדיון הובהר כי לתובעת אין טענה בגין הליקוי או התקלה במחשב, שכאמור נרכש עבורה על ידי חברה שאינה מגישת התביעה (ואף אינה זכאית להגיש תביעה בבית המשפט לבתיעות קטנות) וכל מהותה של התביעה היא כאמור בשל עוגמת הנפש שנרמה לתובעת בעת התנהלותה מול נציגי הנתבעת. דיון והכרעה 5. אמנם, התביעה מתבררת בבית המשפט לתביעות קטנות בו ישנה גמישות בסדרי הדין, אולם גם בהליך זה חל על התובע נטל השכנוע, הוא החובה להוכיח את תביעתו, על פי הדרישה לפיה "המוציא מחברו עליו הראיה". 6. הפסיקה קבעה לא פעם כי תובע שאינו עומד בנטל השכנוע - הנטל העיקרי המוטל על בעל דין הנדרש להוכיח את העובדות העומדות ביסוד טענותיו - לא יוכל לזכות בתביעתו והיא תידחה. על מנת לזכות בתביעתו, על התובע לשכנע את בית המשפט כי הסבירות שגירסתו היא הנכונה, הינה בשיעור של 51% לפחות. מכאן, כי מקום בו ראיות הצדדים ורמת הוודאות של שתי גרסאות סותרות שמעלים הצדדים הן שקולות, הרי שהתובע לא עמד בנטל המוטל עליו ולפיכך תידחה תביעתו. במקרה דנן, אני סבורה שהתובעת לא הוכיחה כי הנתבעת או נציגיה פעלו שלא כהלכה ומשכך, לא עמדה בנטל השכנוע המוטל עליה, וזאת בשל המפורט להלן: ראשית, התובעת לא הוכיחה כי הנתבעת היתה הגורם הנכון לטיפול בפניותה. הנתבעת טענה, כאמרו לעיל, כי היה על התובעת לפנות לגורמים אחרים כדי לקבל תשובות, והתובעת לא סתרה ולא הביאה על טענה כנגד עמדה זו. התובעת לא הוכיחה כי התובעת יכלה לסייעה מעבר למתן "שירותי התיווך" אשר נתנה, או כי התשובות שניתנו לה לא היו סבירות בנסיבות העניין. שנית, בתשובתה של נציגת הנתבעת לתובעת ביום 17.01.12 (נספח ה'4 לכתב התביעה) נמסר לה כי עליה להפנות את התלונה אל מוקד התמיכה (אשר כפי שהובהר בדיון, היא חברת TLP). באותו מסמך שצורף כנספח ה'4 לכתב התביעה ניתנה לתובעת כתובת המייל של הנציגה בחברת יעל פתרונות שגם אליה ניתן לפנות בנוגע לאחריות שניתנה לסוללה. התובעת - אשר צירפה מסמכים רבים לכתב התביעה ופירטה באופן מדוקדק את כל פניותיה ופעולותיה - לא צירפה כל תכתובת מול TLP או מול יעל פתרונות, וזאת חרף הודעת הנתבעת כי אלו הגורמים לטיפול בפנייתה. במיוחד נכונים הדברים כאשר מהתכתובת עולה כי תלונות התובעת הועברו לבירור מול המעבדה, וכי "על הלקוחה לפעול בהתאם לאחריות", שלא ניתנה על ידי הנתבעת אלא על ידי היבואן. משכך, אני מקבלת את עמדת הנתבעת כי העיכוב בהעברת התשובה לא נגרם בשל חוסר נכונות של הנתבעת לסייע לתובעת אלא בשל הצורך להמתין לתגובת המעבדה - היא חברת TLP, נותנת השירות. 7. לאור האמור נראה, כי כל עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת נגרמה בשל פניותיה רק לנציגי הנתבעת והימנעותה מפניה ישירה לגורמים האמונים על מתן השירות - היבואן והמוכר של המחשב (חברת ניופאן), TLP או יעל פתרונות, ולפיכך אין לה להלין אלא על עצמה. סוף דבר 8. התביעה נדחית. 9. הנני מורה לתובעת לשלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 300 ₪, וזאת בתוך 15 יום ממועד קבלת פסק הדין אצל התובעת, שאם לא כין יישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד לתשלום בפועל. הגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בלוד בתוך 15 ימים.מחשבים ואינטרנטמוצרי חשמל (הגנת הצרכן)פיצוייםעוגמת נפש / נזק לא ממונימחשב נייד (תביעות)