הצעת חוק שילוב ילדים שלומדים בחינוך מיוחד בתנועות נוער

הצעת חוק חינוך מיוחד (תיקון - שילוב בתנועות נוער), התשס"א-2001 ילדים הלומדים במערכת החינוך המיוחד נדרשים לתשומת לב מרובה ולמערך לימודי מיוחד, ולפיכך הם אינם משולבים במסגרות הלימוד הרגילות. כתוצאה מכך, נבצרת מהם האפשרות להחשף לילדים אחרים, בני גילם, הנמצאים במסגרות הלימוד הרגילות. שילובם של ילדי החינוך המיוחד בתנועות הנוער יסייע בידם להיקלט בין בני גילם, יפתח בפניהם אופקים חדשים ויכשיר את השתלבותם בחברה הישראלית בהמשך דרכם. בנוסף, בהשתתפותם של הילדים הלומדים במערכת החינוך המיוחד בתנועות הנוער תהיה הקלה משמעותית על ההורים אשר נדרשים להקריב משאבים כלכליים וזמן בכדי להקדיש את תשומת הלב הדרושה לילדיהם. הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום ג' באב התשס"א - 23.7.2001 1. בחוק חינוך מיוחד, התשמ"ח-1988 אחרי סעיף 20 יבוא: פרק ד1: שילוב בתנועות נוער 20א. תנועת נוער המקבלת תמיכה מתקציב המדינה (בפרק זה - תנועת נוער) תשלב במסגרתה ילדים הלומדים במוסד לחינוך מיוחד לפי הוראות פרק זה. 20ב. (א) השר ימנה ועדת שילוב ופיקוח לצורך שילוב ילדים הלומדים במוסד לחינוך מיוחד בתנועות נוער. (ב) בועדת שילוב ופיקוח יהיו שנים עשר חברים כמפורט להלן: (1) נציג רשות חינוך מקומית והוא יהיה היושב ראש; (2) שני מפקחים של משרד החינוך והתרבות, שאחד מהם הוא מפקח לחינוך מיוחד, או נציגיהם; (3) פסיכולוג חינוכי לפי חוק הפסיכולוגים, התשל"ז-1977, מטעם הרשות המקומית; (4) רופא מומחה ברפואת ילדים מתוך רשימה שיקבע שר הבריאות; (5) עובד סוציאלי כהגדרתו בחוק העובדים הסוציאליים התשנ"ו-1996, בעל ניסיון של 5 שנים לפחות בטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים מתוך רשימה שיקבע שר העבודה והרווחה; (6) הורה לילד בעל צרכים מיוחדים שיקבע השר מתוך רשימות שיגישו לו ארגוני הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך; (7) חמישה נציגים של תנועות הנוער שיקבע השר מתוך רשימות שיגישו לו תנועות הנוער. 20ג. ואלה תפקידי ועדת השילוב והפיקוח: (1) לקבוע, לפי בקשת הורה או אפוטרופוס, אם ניתן לשלב ילד הלומד במוסד לחינוך מיוחד בתנועת נוער ואת אופן שילובו ובלבד שהילד ישולב בקבוצה רגילה של תנועת הנוער או בקבוצה מיוחדת תוך פעילות משותפת עם קבוצה רגילה בהתאם לצרכיו והתאמתו; (2) להכין תכניות מיוחדות ותכניות לפעילות משותפת לילדים הלומדים במוסד לחינוך מיוחד במסגרת תנועות הנוער; (3) להכין תכניות בדבר הקמת מערך פיקוח לצורך פיקוח על שילובם של ילדים הלומדים במוסד לחינוך מיוחד במסגרת תנועות הנוער; (4) להכין תכניות בדבר הקצאת המשאבים הנדרשים לפעילות על פי פרק זה מתקציב משרד החינוך. הצעות חוקחינוך מיוחדדיני חינוךקטיניםנוער