הצעת חוק נציג בתחום החינוך בוועדת שחרורים

הצעת חוק שחרור על-תנאי ממאסר (תיקון - הרכב ועדת שחרורים), התשס”ב-2001 טרם חקיקתו של חוק שחרור על-תנאי ממאסר, התשס"א-2001 (להלן - החוק העיקרי), הרכב ועדת שחרורים כלל נציג ציבור מתחום החינוך. תרומתו של נציג מתחום החינוך לעבודת ועדת שחרורים היא חיונית, שכן בעת שקילת סיכויי שיקום האסיר והתנהגותו במהלך מאסרו, נעשה שימוש במדדים חינוכיים. בהתאם להוראות החוק העיקרי, כפי שיכנסו לתוקפן ב-1 בינואר 2002, הוגבלו נציגי הציבור, הממונים על ידי שר המשפטים, למומחיות בתחומי הקרימינולוגיה, העבודה הסוציאלית, הפסיכולוגיה או הפסיכיאטריה. מאחר ולאנשי חינוך מנוסים, שהם בעלי השכלה אקדמית בתחום החינוך, יש את הכלים לשקול את השיקולים האמורים בראיה רחבה, מוצע להחזיר את ההסדר שקדם לחוק על כנו ולתקן את הקבוע לענין הרכב ועדות שחרורים, כך שיכללו גם אנשי חינוך. הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום כ"ה בכסלו התשס"ב - 10.12.2001 1. בחוק שחרור על-תנאי ממאסר, התשס"א-2001 (להלן - החוק העיקרי), בסעיף 32, בסעיף קטן (א) - (א) ברישה, במקום "ארבעה" יבוא "חמישה"; (ב) אחרי פסקה (3) יבוא: "(4) איש חינוך שמינה שר המשפטים, שלו עשר שנות נסיון בתפקיד בעל אופי מחנך במשרד החינוך, והוא בעל תואר אקדמי בתחום החינוך ממוסד שקיבל הכרה לפי סעיף 9 לחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958 (להלן - חוק המועצה להשכלה גבוהה)." 2. בסעיף 33 לחוק העיקרי - (א) בסעיף קטן (א) - (1) ברישה, במקום "שלושה" יבוא "ארבעה"; (2) אחרי פסקה (3) יבוא: "(4) איש חינוך שמינה שר המשפטים, שלו עשר שנות נסיון בתפקיד בעל אופי מחנך במשרד החינוך, והוא בעל תואר אקדמי בתחום החינוך ממוסד שקיבל הכרה לפי סעיף 9 לחוק המועצה להשכלה גבוהה."; (ב) בסעיף קטן (ב) - (1) ברישה, במקום "ארבעה" יבוא "חמישה"; (2) אחרי פסקה (3) יבוא: "(4) איש חינוך שמינה שר המשפטים, שלו עשר שנות נסיון בתפקיד בעל אופי מחנך במשרד החינוך, והוא בעל תואר אקדמי בתחום החינוך ממוסד שקיבל הכרה לפי סעיף 9 לחוק המועצה להשכלה גבוהה." הצעות חוקדיני חינוךשחרור מוקדם מהכלאמאסרועדת השחרורים