הצעת חוק פדיון הטבת חניה

הצעת חוק פדיון הטבת חניה, התשס”ב-2001 תשלום עלויות החניה של העובדים על ידי המעבידים גורם לעידוד השימוש ברכב פרטי. תשלום לעובד של שווה הערך הכספי של הטבה זו, לאחר שהעובד ויתר על מקום החניה שלו, יגדיל את השימוש בתחבורה הציבורית ואת הנסיעות המשותפות (CAR POOL). מאחר שהמעביד יהיה חייב לתת לעובד רק את החסכון שנוצר אצלו, מצבו אינו מורע. מצב קופת המדינה אינו ניזוק מהפטור במס, כיוון שגם היום "הטבת החניה" הניתנת לעובדים על ידי מעבידיהם, אינה חייבת במס. הקטנת מספר הנסיעות של הרכב הפרטי והגדלת הנסיעות בתחבורה ציבורית יתרמו רבות למשק באמצעות הקטנת הגודש התחבורתי הגורם לבזבוז זמן, זיהום אויר, התפשטות הערים, אובדן שטחים פתוחים ולהרחבת ההשקעות בתשתית הכבישים. הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום ט"ז בטבת התשס"ב - 31.12.2001 1. בחוק זה - "מעביד" - לרבות חבר בני אדם, המעסיק לפחות 10 עובדים; "מקום חניה" - מקום המשמש לחניית כל רכב, מכל סוג שהוא; "הטבת חנייה" - הטבה שמעביד נותן לעובדו לצורך חנייה, בין בדרך של הקצאת מקום חניה, ובין בדרך אחרת; "פדיון הטבת חנייה" - סכום השווה לחסכון הנגרם למעביד, או להכנסה החלופית שיכול המעביד להפיק, ממקום חנייה שעליו ויתר העובד, לפי הגבוה; "השר" - השר לאיכות הסביבה. 2. מעביד הנותן לעובד הטבת חנייה, יציע לו לוותר על הטבה זו תמורת קבלת פדיון הטבת החנייה. 3. על אף האמור בפקודת מס הכנסה [נוסח חדש] פדיון הטבת חנייה לא יחשב כחלק משכר העבודה ויהיה פטור מכל מס, ובלבד שלא יעלה על סכום של 400 שקל לחודש; השר, באישור שר האוצר, יעדכן מעת לעת את הסכום האמור בסעיף זה. 4. השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי להתקין תקנות לביצועו. 5. תחילתו של חוק זה 60 ימים מיום פרסומו. הצעות חוקחניה