הצעת חוק תיקון פקודת העיריות

הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות, התש”ס-1999 כללי: הצעת חוק זו נועדה לערוך מספר תיקונים ועדכונים בפקודת העיריות (להלן הפקודה). הנושאים העיקריים בהצעה זו הינם: בחירת ועדי רובע, טוהר המידות של נבחרי הציבור ובעלי תפקידים בכירים, יחסי הגומלין בין ראש הרשות והמועצה וחיזוק מעמדה של מועצת העירייה בעידן הבחירה הישירה, הבטחת אי תלותו של מבקר העירייה, משכורות בכירים, ועדה לבחינת התאמתם של דירקטורים בתאגידים עירוניים , שיטת מדידה ארצית אחידה לצורך חיוב בארנונה. סעיף 1 : בסעיף 12 לפקודה נקבע כי השר רשאי להכריז שאזור פלוני הכלול בתחום העירייה יהיה רובע עירוני אם נוכח שתושבי אותו אזור רוצים בכך. מוצע כי בנוסף לשר, גם מועצת העירייה תהייה רשאית לעשות כן . כמו כן, היות ולא מפורט בפקודה האופן בו יווכחו השר או המועצה כי תושבי אזור פלוני חפצים שאזורם יוכרז כרובע עירוני , מוצע כי יערך משאל בקרב תושבי אותו אזור בהתאם לתקנות שיתקין השר. סעיף 2 : הפקודה קובעת (בסעיף 13 ) כי לאחר הכרזת רובע עירוני יהיה לו ועד שיקרא ועד רובע פלוני . היות ולא מפורט באם הועד ימונה או יבחר מוצע לקבוע כי ועד רובע יבחר על ידי תושבי הרובע בבחירות שתתקיימנה תוך שישה חודשים מיום שהוכרז רובע עירוני מסויים. סעיף 3 : סעיף 120 לפקודה מפרט את הפסולים לכהונה כחברי מועצה וקובע בפיסקה (8), שפסול לכהן כחבר מועצה, מי שחויב בפסק דין סופי על עבירה שיש עמה קלון לאחר הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו, או שחויב על עבירה כזו קודם להגשת הרשימה ושמו נכלל בה על אף האמור בסעיף 7 (6) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה- 1965 , שמחייב תקופת "צינון" של חמש שנים לגבי מועמדים שחויבו בעבירה פלילית שיש עמה קלון, ולפחות שש שנים למועמדים כאמור שהוטל עליהם עונש מאסר של שנה ומעלה. התיקון בסעיף 3 מציע להרחיב את תקופת "הצינון" הנדרשת ממועמד לעשר שנים בין הרשעה סופית בעבירה פלילית שיש עמה קלון, בין אם נגזר עונש מאסר או לאו . התיקון גם קובע שפסול לכהונה כחבר מועצה מי שהורשע כאמור בתקופת הזמן שבין מועד הגשת הרשימות לבין מועד הבחירות או מי שהורשע לאחר מועד הבחירות. סעיף 4 : מוצע להוסיף אחרי סעיף 120 את סעיף 120א ולקבוע שתופסק חברותו של חבר מועצה באם יורשע בפסק דין סופי בעבירה פלילית עם קלון ללא קשר לזמן בו נעברה העבירה , קודם להיותו חבר במועצה או בזמן היותו חבר במועצה. כמו כן מוצע לקבוע בפקודה כי יש להשעות חבר מועצה שהורשע בעבירה שיש עמה קלון , גם בפרק הזמן בו פסק הדין אינו סופי , ללא קשר לזמן בו נעברה העבירה. מטרת התוספות המוצעות היא להביא לכך שהרשעה בעבירה פלילית שיש עמה קלון תגרור השעיה אוטומטית של חבר המועצה מחברות המועצה גם בפרק הזמן בו פסק הדין אינו סופי וללא קשר למועד ביצוע העבירה. סעיף 5 : סעיף 121 לפקודה קובע קנס של אלפיים וחמש מאות לירות למי שמכהן כחבר מועצה בפסלות . מוצע להרחיב את הוראת הסעיף כך שיכלול בתוכו גם כהונה בפסלות של חבר מועצה כראש עירייה או כסגן ראש עירייה בשכר ולהבחין בגובה הקנס בין כהונה בפסלות כחבר מועצה לבין כהונה בפסלות כראש רשות או סגנו. סעיף 6 : סעיף 123 א לפקודה עוסק בהודעה על התפנות מקומו של חבר מועצה אם משום שהוא פסול לכהונה או מחמת שנעדר מישיבות המועצה כמפורט בסעיף 123. היות והחוק אינו מגדיר ואינו מבחין כראוי בין המקרים השונים מוצע להבהיר את המונח "פסול מלכהן" עפ"י האמור בסעיף 120 לפקודה ( פסקאות (1) - (9) ) . החוק גם קובע כיום כי חבר מועצה שקיבל הודעה על התפנות מקומו , זכאי לערער על כך, ואין הוא מושעה מחברותו בתקופה הערעור. מוצע להבדיל בין חברי מועצה הפסולים לכהונה על פי סעיף 120 (פסקאות (1) - (7) או בשל העדרות מישיבות המועצה, שכאמור אינם מושעים מחברותם במהלך הערעור, לבין חבר מועצה הפסול לכהונה בעקבות עילה המפורטת בסעיף 120 (8) או (9) , משום שחויב בעבירה שיש עמה קלון, שיושעה באופן אוטומטי מחברותו במועצה, גם אם הגיש ערעור, החל מחלוף שבעה ימים מיום שנשלחה אליו הודעה בדבר הפסקת חברותו במועצה, מטעם ראש העירייה או הממונה. סעיף 7 : מוצע להרחיב את הוראת סעיף 125 (א) בפקודה העוסק בהחלפת מקומו של חבר מועצה שחדל מכהונה גם למקרה שחבר מועצה הושעה מחברותו במועצה או שחברותו במועצה הופסקה. זאת, על מנת לאפשר החלפת חבר מועצה שהושעה ע"י המועמד הבא ברשימת המועמדים. כמו כן מוצע כי בדומה לחבר כנסת, חבר מועצה שהשעייתו בוטלה, יוכל לשוב לתפקיד. סעיף 8 : בהתאם לפקודה, מועצת עירייה שמספר חבריה עשרים ושבעה או יותר , רשאית לבחור מבין חבריה יושב ראש . מגמת התיקון לחייב בפקודה את מועצת העירייה לבחור מבין חבריה יושב ראש. שכן, כוונת המחוקק הייתה לעודד את עצמאותה של המועצה בכך שראש עירייה , סגן ראש עירייה או חבר ועדת הנהלה לא ינהלו את ישיבות המועצה ( ראה סעיף 130 (ד) ). מטרת התיקון היא להפוך כוונה זו להוראה מחייבת. סעיף 9 : לפי הוראת סעיף 140א בפקודה , פנקסי העירייה ומסמכיה יהיו פתוחים לעיון ולבדיקה לפני כל חבר מועצה תוך שלושה ימים מיום פנייתו לראש העירייה. אולם אין בפקודה מענה למצב בו מתעלם ראש העירייה מפנייה זו , או מתחמק ממילוי חובה זו . מוצע להוסיף סעיף אשר יאפשר לממונה לדרוש בצו מראש העירייה להעמיד את פנקסי העירייה ומסמכיה לרשות חבר המועצה, במידה ולא עשה כן. סעיף 10 : התיקון המוצע בא להרחיב את הוראת סעיף 141 בפקודה העוסק במועצה המסרבת למלא חובה מסוימת , ולכלול בתוכו גם את ראש העיריה. לפיכך , במידה ונראה לממונה שמועצה או ראש עירייה נמנעים ממילוי חובה או מביצוע עבודה שהוטלה עליהם בפקודה או בכל דין אחר - רשאי הוא לדרוש מהם בצו למלא חובה זו . סעיף 11 : סעיף 143 לפקודה אינו מפרט את הרכבה של ועדה אשר השר רשאי למנות במקרים של מועצה מתמעטת או נחשלת. התיקון מציע כי כאשר השר ממנה ועדה למילוי תפקידי המועצה, לפחות שליש מחבריה יהיו כשירים להיות חברי מועצה כמפורט בפקודה . זאת כדי למנוע מצב בו לתושבי המקום לא תהיה כל נציגות בועדה הממונה ובמגמה להכשיר תושבים לתפקיד במהלך כהונת הועדה. סעיף 12 : בהתאם לסעיף 146(א) לפקודה, מועצה או ועדה ממונות מכהנות עד המועד הקרוב שבו מתקיימות בחירות לרשויות המקומיות ובלבד שתקופת הכהונה לא תפחת משנתיים. קביעה זו עשויה להביא לכהונת מועצה או ועדה ממונה במשך כשבע שנים. כדי למנוע זאת מוצע לקבוע כי תקופת הכהונה המינימלית תקוצר לשנה . באופן זה מועצה או ועדה ממונות יכהנו לא יותר משש שנים. סעיף 13 : פסקה (1) בסעיף 149ג (ב) בפקודה נקבע כי ראש העירייה וסגניו לא יהיו חברים בועדה לענייני ביקורת. התיקון מציע שגם חברי ועדת ההנהלה לא יהיו חברים בועדה לענייני ביקורת. פסקה (2) בסעיף קטן ג(1) נקבע כי יו"ר ועדת הביקורת יהיה מהאופוזיציה. התוספת המוצעת נועדה לקבוע כי סיעתו של יו"ר ועדת הביקורת הינה הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה. פסקה (3) עד (4) : התיקונים המוצעים נועדו להבדיל בין מצב בו קימת במועצה סיעה אחת בלבד לבין מצב בו ישנן סיעות אחדות שכולן מיוצגות בקואליציה. במקרה האחרון מוצע להוסיף שסיעתו של יו"ר ועדת הביקורת תהיה שונה מסיעתו של ראש העירייה. סעיף 14 : התוספת נועדה לתת מענה לאופן המינוי של נציגים מקרב הציבור להיות נציגי העירייה בגוף המנהל של תאגיד עירוני. מוצע להקים ועדת מינויים שבראשה שופט בדימוס שאיננו חבר מועצה, שתיבחן את כשירותם והתאמתם של מועמדים מקרב הציבור לשמש כדירקטורים בגוף המנהל של תאגיד עירוני . סעיף 15 : סעיף 150א לפקודה קובע שההרכב הסיעתי הכולל של כל ועדות החובה הנקובות בסעיפים 148 - 149ב , דהיינו , ועדת מכרזים, ועדת כספים , ועדת מל"ח וועדת ביטחון - יהיה תואם ככל שניתן את ההרכב הסיעתי של המועצה, ובלבד שבכל אחת מהוועדות יהיה נציג אחד לאופוזיציה. התיקון נועד לאפשר, ככל שניתן, שכל הסיעות תהיינה מיוצגות בכל אחת מועדות החובה. כמו כן מוצע לאפשר לסיעה לשבץ כנציג מטעמה חבר מועצה מכל סיעה אחרת ואף למנות ממלא מקום קבוע לנציגיה בועדת חובה סעיף 16 : סעיף 162 לפקודה עוסק בועדה של המועצה שלא נקבע לה הרכב מיוחד בפקודה זו או בחוק אחר, וקובע שלפחות רבע מחבריה יהיו חברי המועצה והשאר בעלי זכות להיבחר לחברי מועצה. היות וחברי מועצת העירייה משמשים בתפקידם בהתנדבות גורמת קביעה זו לפעילות מועטה של ועדות הרשות. מטרת התיקון היא לאפשר שילוב מרבי של תושבים נציגי הסיעות בפעילות העירונית. סעיף 17 : פיסקה (1) בסעיף 167 העוסק במינוי פקידים למשרות בכירות בעירייה אין כיום התייחסות לתפקיד המנהל הכללי. התיקון מוסיף לרשימת הפקידים הבכירים מנכ"ל. פיסקה (2) מוצע שמינוי אדם למשרה בכירה יעשה באמצעות מכרז פומבי בפיקוח המועצה או ועדה שהמועצה הסמיכה לכך. התוספת גם מחיבת תקופת "צינון" של עשר שנים בטרם יוכל אדם להתמנות לאחת מהמשרות הבכירות המפורטות בסעיף 167 (א) באם הורשע בפלילים בעבירה שיש עמה קלון. סעיף 18 : פיסקאות (1 ) -(2 ) התיקון מציע לקבוע שמשכורתם של בכירי העירייה שמונו על פי סעיף 167 (א) לא תעלה בשום מקרה על משכורתו של ראש העיריה . זאת , כדי למנוע תשלום משכורות חריגות לעובדי עיריה בכירים. פסקה (3) על מנת להבטיח את אי תלותו של מבקר העירייה מוצע שמשכורתו של מבקר העיריה ותנאי העסקתו יקבעו ע"י שר הפנים ובאישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת . סעיף 19 : בסעיף 170 (ה) לפקודה נקבע כי ראש העירייה ,בהסכמת המבקר, ימנה עובדים ללשכת מבקר העירייה בהתאם לתקנים שייקבע שר הפנים. כדי לאפשר ביקורת יעילה ובלתי תלויה מוצע שהמבקר עצמו, באישור המועצה ימנה את עובדי לשכתו ושתקני העובדים בלשכת המבקר יקבעו ע"י השר ובאישור ועדת הפנים של הכנסת בהתחשב במספר התושבים ובגודל התקציב הכולל של העירייה. סעיף 20 : בסעיף 170א (ג) לפקודה פסקה (3) נקבע כי המבקר יקבע את תוכנית עבודתו השנתית ככל האפשר בהתאם להמלצות הועדה לענייני ביקורת . מוצע לתקן את הסעיף כך שהמבקר יהיה חייב לכלול בתוכנית עבודתו השנתית גם את הדרישות של הועדה לענייני ביקורת. סעיף 21 : התוספת המוצעת לסעיף 170ג מתייחסת לאפשרות שממצאי המבקר יעלו חשד לביצוע עבירה, ומחיבת את המבקר להגיש אותם מיידית לראש העיריה וליועץ המשפטי לעירייה. במידה והממצאים מתייחסים לראש העירייה, לסגנו, למנהל הכללי של העיריה או ליועץ המשפטי של העירייה, מחייבת התוספת את המבקר להעביר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה. זאת על מנת להבטיח כי כל חשד לביצוע עבירה ייבדק ע"י הגורם המוסמך לכך. סעיף 22 : פסקה (1 ) כיום (סעיף 171 (ב)) פיטורי מבקר העירייה או היועץ המשפטי לעירייה הנם בסמכות שני שלישים מחברי מועצת העירייה. כדי להבטיח את עצמאותם ועבודתם הבלתי תלויה, מוצע להוסיף כתנאי שהפיטורים של מבקר העיריה או היועץ המשפטי לעירייה לא יכנסו לתוקפם אלא לאחר אישור מאת מבקר המדינה לענין מבקר העיריה או מאת היועץ המשפטי לממשלה לענין היועץ המשפטי לעיריה. פסקה (2 ) התוספת קובעת כי תיפסק העסקתו של עובד עירייה בכיר שנתמנה לפי סעיף 167 אשר לאחר מינויו הורשע בעבירה שיש עמה קלון. סעיף 23: בסעיף 216 בפקודה העוסק בעריכת דו"חות כספיים מצויין שהדו"חות הכספיים ידונו בועדת הביקורת , זאת למרות שעל פי סעיף 149 תפקידה של ועדת הכספים לייעץ למועצה בכל עניני הכספים של העירייה. לפיכך מוצע לתקן את הסעיף כך שהדיון בדו"חות הכספיים יערך בועדת הכספים ולא בועדת הביקורת . סעיף 24: סעיף 230 בפקודה אינו מציין תאריך מחייב להגשת דו"ח שנתי על ניהול העיריה למועצה. מוצע לקבוע תאריך להגשת הדו"ח למועצה. סעיף 25: בסעיף 231 בפקודה מצויין כי ראש העיריה רשאי לפרסם את הדו"ח השנתי בעיתון או באופן אחר. כדי לחסוך בהוצאות כספיות מוצע להגביל את היקף הפירסום. סעיף 26 : בסעיף 249א העוסק בתאגידים עירוניים נקבע שנציגי מועצת העירייה בגוף המנהל של תאגיד עירוני יכולים להיות גם חברי המועצה וגם עובדי העירייה . מוצע לקבוע כי בנוסף יוכלו לכהן כנציגים בגוף המנהל של תאגיד עירוני, גם אנשים מקרב הציבור שהינם כשירים להיות חברי מועצה ובלבד שמספרם של חברי המועצה ומספרם של עובדי העיריה, כל אחד מהם, לא יעלה על 20% מכלל נציגי העיריה. מטרת התיקון המוצע היא לאפשר גם לאנשים ראויים מקרב הציבור שהינם כשירים להיות חברי מועצה לשמש כנציגים בגוף המנהל של תאגיד עירוני. בפסקה (3) בסעיף 249 א נקבע שנציגי העירייה בגוף המנהל של תאגיד עירוני ייבחרו כך שישמרו ככל האפשר יחסי הכוחות של הסיעות במועצה. התיקון המוצע הותאם גם לגבי אנשים מקרב הציבור שיוצעו על ידי סיעות המועצה. סעיף 27 : סעיף 269 בפקודה עוסק בהגדרות שונות הקשורות בארנונה. התוספת נועדה להבטיח שיטת מדידה ארצית אחידה למדידת שטחי נכסים לצורך חיובם בארנונה. סעיף 28: בסעיף 324(א) לפקודה נקבע כי לא תרשם בפנקסי המקרקעין כל העברה של נכס אלא אם הוכח שבעל הנכס שילם לעיריה את כל החובות המגיעים לה ביחס לאותו נכס. לשם הבהרה , מוצע להוסיף כי התאריך הקובע לגבי סילוק כל החובות כלפי העיריה הוא מועד מתן התעודה. סעיף 29: מוצע לעדכן את הקנס בסעיף 335 ולהעמידו על 1000 שקלים חדשים. סעיף 30: סעיף 4 לתוספת השנייה לפקודה עוסק במועדי ישיבות מן המניין של המועצה. כיום ניתן לקיים גם דיונים מיוחדים (המפורטים בסעיף 59 ) וגם ישיבות של הועדה המקומית לתכנון ובניה באותו מועד בו מתקיימת ישיבת מועצה מן המניין. עובדה זו פוגעת בתפקוד המועצה ובשיקול הדעת של חבריה, ופוגמת באיכות הדיונים. כדי למנוע ישיבות שמתארכות מעבר לזמן סביר, מוצע שבמועד הקבוע לישיבות המועצה לא יתקיימו דיונים מיוחדים. כן מוצע שבמועד הקבוע לישיבות המועצה לא יתקיימו ישיבות של מועצת העיריה היושבת כועדה מקומית לתכנון ובניה לפי חוק התכנון והבנייה התשכ"ה- 1965 אלא אם הסכימו לכך שלושה רבעים מכלל חברי המועצה. הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום י"ג בכסלו התש"ס - 22.11.99 בפקודת העיריות (להלן - הפקודה), בסעיף 12 - (1) במקום "רשאי השר" יבוא "רשאים השר או המועצה"; (2) במקום "נוכח שתושבי" יבוא " נוכחו, על פי משאל שנערך לשם כך, שרוב תושבי "; (3) האמור בסעיף יסומן "(א)" ואחריו יבוא: "(ב) השר יקבע בתקנות הוראות בדבר עריכת משאל כאמור בסעיף קטן (א)." בסעיף 13 לפקודה, במקום "יהיה לו ועד שייקרא" יבוא "יתקיימו בו בחירות לועד הרובע תוך ששה חודשים מיום שהוכרז לרובע; הוועד ייקרא". בסעיף 120 לפקודה - (1) במקום פיסקה (8) יבוא: "(8) מי שהורשע בפסק דין סופי, בתקופה של עשר שנים שקדמה ליום הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו, בעבירה פלילית שיש עימה קלון;" (2) אחרי פיסקה (8) יבוא: "(9) מי שהיה זכאי להיכלל ברשימת מועמדים והורשע , לאחר הגשת אותה רשימה וקודם לתחילת חברותו במועצה, בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון; (10) מי שחברותו במועצה הופסקה על פי סעיף 120 א; אין הוראה זו באה לפגוע באמור בסעיף 20 לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש רשות וסגניו וכהונתם), התשל"ה- 1975 ." אחרי סעיף 120 לפקודה יבוא: "הפסקת כהונה מחמת קלון 120א. (א) חבר מועצה שהורשע בפסק דין סופי בעבירה פלילית, בין שנעברה בזמן כהונתו כחבר מועצה ובין שנעברה טרם כהונתו, וקבע בית המשפט שיש עם העבירה קלון, תיפסק חברותו במועצה ביום שפסק הדין נעשה סופי. (ב) חבר מועצה שהורשע בעבירה כאמור בסעיף קטן ( א) יושעה מחברותו במועצה למשך הזמן שפסק הדין אינו סופי." בסעיף 121 לפקודה, בסופו יבוא "כיהן חבר מועצה בפסלות כראש עירייה או כסגן ראש עיריה בשכר, דינו - קנס ארבעים אלף שקלים חדשים." בסעיף 123א לפקודה - (1) בסעיף קטן (א), אחרי "פסול לכהן" יבוא "כאמור בסעיף 120 (1) - (9)"; (2) בסעיף קטן (ב), אחרי "פסול לכהן" יבוא "כאמור בסעיף "120 (1) - (9)"; (3) אחרי סעיף קטן (ג) יבוא: "(ד) נשלחה הודעה כאמור בסעיפים קטנים (א) או (ב) בשל עילה המנויה בסעיף 120 (8) או (9) - יושעה חבר המועצה מחברותו במועצה שבעה ימים לאחר משלוח ההודעה כאמור, ועד שתחדל כהונתו; הגיש בקשה כאמור בסעיף קטן (ג) (1) -עד שתבוטל ההודעה על ידי בית המשפט." בסעיף 125 לפקודה - (1) בסעיף קטן (א), אחרי "שחדל מכהונתו" יבוא "או שהושעה מחברותו במועצה או שחברותו במועצה הופסקה"; (2) אחרי סעיף קטן (ב) יבוא: "(ג) מי שחברותו במועצה הושעתה לפי סעיף 123 א (ד), משרתו תתפנה לתקופת ההשעיה ויבוא במקומו המועמד כאמור בסעיפים קטנים (א) או (ב) ; חזר למלא את משרתו, יחדל לכהן האחרון שנהיה לחבר המועצה מתוך רשימת המועמדים, ולא תיפגע בשל כך בלבד זכותו של האחרון לשוב ולהיות לאחר מכן חבר מועצה מכוח הוראת סעיפים קטנים (א) או (ב)." בסעיף 130 (א) לפקודה, במקום "רשאית לבחור" יבוא "תיבחר". בסעיף 140א לפקודה, אחרי סעיף קטן (א) יבוא: "(א1) לא הועמדו פנקסי העיריה ומסמכיה לרשות חבר המועצה כאמור בסעיף קטן (א), ידרוש הממונה מראש העיריה לעשות כן; לא נעתר ראש העיריה לדרישת הממונה תוך שבעה ימים מיום דרישתו, ידרוש ממנו הממונה בצו לעשות כן תוך הזמן הנקוב בצו." במקום סעיף 141 לפקודה יבוא: "מועצה או ראש עיריה המסרבים למלא חובה מסוימת 141. (א) נראה לממונה שמועצה או ראש העיריה נמנעים ממילוי חובה או מביצוע עבודה שהוטלו עליהם בפקודה זו או בכל דין אחר, רשאי הוא לדרוש מהם, בצו, למלא את החובה או לבצע את העבודה תוך הזמן הנקוב בצו. (ב) (ב) לא מילאו המועצה או ראש העיריה אחרי הצו תוך הזמן האמור, רשאי הממונה למנות את ראש העיריה - כשמדובר במועצה, או אדם אחר מתאים - כשמדובר בראש העיריה, למילוי החובה או לביצוע העבודה כאמור, ורשאי הממונה לקבוע את השכר שישולם לאדם האחר ולהורות שהשכר והוצאות העבודה ייפרעו מקופת העיריה." בסעיף 143 לפקודה, בסעיף קטן (א) אחרי "ועדה" יבוא "שלפחות שליש מחבריה כשירים להיות חברי מועצה". בסעיף 146 לפקודה - (1) בסעיף קטן (א), במקום "משנתיים" יבוא "משנה"; (2) בסעיף קטן (ב), במקום "בהתייעצות עם" יבוא "באישור". בסעיף 149ג לפקודה - (1) בסעיף קטן (ב) במקום "וסגניו" יבוא " סגניו וחברי ועדת ההנהלה"; (2) בסעיף קטן (ג)(1)(ד) אחרי "סיעתו" יבוא "הינה הסיעה הגדולה ביותר אשר"; (3) בסעיף קטן(ג)(2) במקום "היו הסיעות כולן מיוצגות בועדת ההנהלה או ישנה" יבוא "היתה"; (4) בסעיף קטן (ג), בסופו יבוא: "(3) היו הסיעות כולן מיוצגות בועדת ההנהלה, יהיה יושב ראש הועדה לעניני ביקורת מי שהתקיימו בו לפחות כל אלה: (א) הוא אינו חבר בועדת ההנהלה; (ב) הוא אינו מכהן כיושב ראש ועדת הכספים או המכרזים; (ג) הוא אינו מכהן כדירקטור בגוף עירוני מבוקר; (ד) סיעתו שונה מסיעתו של ראש העיריה." אחרי סעיף 149ו לפקודה יבוא: "ועדת מינויים 149ז. (א) המועצה תמנה ועדת מינויים שתפקידה לבחון את כשירותם והתאמתם של מועמדים מקרב הציבור להיות נציגי העיריה בגוף המנהל של תאגיד עירוני. (ב) יושב ראש הועדה יהיה שופט בדימוס שאיננו חבר המועצה. (ג) בועדה לא יכהנו חברי מועצה או עובדי עיריה. (ד) מספר חברי הועדה לא יעלה על שבעה. (ה) הועדה תסדיר בעצמה את נוהלי עבודתה. (ו) החלטות הועדה אינן טעונות אישור המועצה אך תונחנה על שולחנה." בסעיף 150א לפקודה - (1) במקום הרישה המסתיימת במילים "בסעיפים 148 - 149ב" יבוא "ההרכב הסיעתי של כל ועדה מועדות החובה, שלא נקבע לה הרכב בפקודה זו או בכל דין אחר"; (2) האמור בסעיף יסומן "(א)" ואחריו יבוא: "(ב) סיעה, הזכאית לשבץ נציג מטעמה בועדת חובה, רשאית לשבץ תחתיו חבר מועצה מכל סיעה אחרת. (ג) סיעה רשאית למנות ממלא מקום קבוע לכל אחד מנציגיה בועדת חובה." במקום סעיף 162 לפקודה יבוא: "הרכב הוועדות 162. ועדה של המועצה, כאמור בסעיף 150, שלא נקבע לה הרכב מיוחד בפקודה זו או בחוק אחר, יהיה אחד לפחות מחבריה חבר המועצה, והשאר בעלי זכות להיבחר לחברי מועצה, שאינם פסולים לפי סעיף 120, ובלבד שההרכב הסיעתי של כל ועדה כאמור יהיה תואם, ככל שניתן, את ההרכב הסיעתי של המועצה." בסעיף 167 לפקודה - (1) בסעיף קטן (א) אחרי "והן:" יבוא "מנכ"ל"; (2) אחרי סעיף קטן (א) יבוא: "(א1) לא יתמנה אדם לעובד עיריה לפי סעיף קטן (א) אלא לאחר שהמועצה או ועדה שהמועצה הסמיכה לכך , הכריזה על המשרה בפומבי על פי כללים לפי סעיף 170 (ג). (א2) לא יתמנה אדם לעובד עיריה לפי סעיף קטן (א) , אם הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון בתקופה של עשר השנים שקדמו ליום מינויו, ואם הורשע כאמור תוך למעלה מעשר שנים שקדמו ליום מינויו - חלפו עשר שנים מיום שגמר לרצות את עונשו עד אותו יום." בסעיף 168 לפקודה - (1) במקום "167" יבוא "167(א)"; (2) אחרי "המועצה" יבוא "ובלבד שמשכורתו של כל אחד מהם לא תעלה על משכורתו של ראש העיריה."; (3) האמור בסעיף יסומן "(א)" ואחריו יבוא: "(ב) משכורתו של מבקר העיריה ותנאי העסקתו ייקבעו על ידי השר באישורה של ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת בהתאם למספר התושבים בתחומה של העיריה ולגודל תקציבה הכולל של העיריה; החלטות לפי סעיף קטן זה תפורסמנה ברשומות." בסעיף 170 לפקודה , במקום סעיף קטן (ה) יבוא: "(ה) מבקר העיריה, בהסכמת המועצה, ימנה עובדים ללשכת המבקר בהתאם לתקנים שיקבע השר בתקנות באישורה של ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, ועל פי האמור בהוראות סעיפים קטנים (א) עד (ד); תקנים כאמור יקבעו בהתחשב במספר התושבים בתחומה של העיריה ולגודל תקציבה הכולל." בסעיף 170א(ג) לפקודה, במקום פיסקה (3) יבוא: "(3) על פי דרישת הועדה לענייני ביקורת." בסעיף 170ג לפקודה, אחרי סעיף קטן (ו) יבוא: "(ז) היה למבקר יסוד להניח, מתוך ממצאי הביקורת, שבוצעה עבירה, יגיש לראש העיריה וליועץ המשפטי לעיריה את הממצאים ללא דיחוי; התייחסו הממצאים לראש העיריה, לסגנו, למנהל הכללי של העיריה או ליועץ המשפטי לעיריה, יגיש המבקר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה ללא דיחוי." בסעיף 171 לפקודה - (1) אחרי סעיף קטן (ג) יבוא: "(ג1) פיטוריו של מבקר העיריה לא יכנסו לתוקפם אלא לאחר אישור מבקר המדינה; פיטוריו של היועץ המשפטי לעיריה, שהוא עובד העיריה, לא יכנסו לתוקפם אלא לאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה."; (2) אחרי סעיף קטן (ד) יבוא: "(ד1) עובד העיריה שנתמנה לפי סעיף 167 אשר לאחר מינויו הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון, תיפסק העסקתו ביום שפסק הדין נעשה לסופי." בסעיף 216 לפקודה, במקום "בועדת הביקורת" יבוא "בועדת הכספים". בסעיף 230 לפקודה, אחרי "למועצה" יבוא "לא יאוחר מיום שלושים ואחד במרס של אותה שנה". בסעיף 231 לפקודה, במקום "אותו" יבוא "את תמצית הדו"ח, שלא תעלה על 2000 מילים". בסעיף 249א לפקודה - (1) בפיסקה (1), במקום "או עובדי העיריה" יבוא "עובדי העיריה או אנשים מקרב הציבור שהינם כשירים להיות חברי מועצה ובלבד שמספרם של חברי המועצה, ומספרם של עובדי העיריה, כל אחד מהם, לא יעלה על 20% מכלל נציגי העיריה."; (2) בפיסקה (3) אחרי "חברי מועצה" יבוא "או אנשים מקרב הציבור" . אחרי סעיף 269 לפקודה יבוא: "שיטת חישוב שטח לצורך חיוב בארנונה 269א. השר יקבע בתקנות , באישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, שיטה ארצית אחידה למדידת שטחי נכסים לצורך חיובם בארנונה כללית." בסעיף 324(א) לפקודה, אחרי "לאותו נכס" יבוא "עד למועד מתן התעודה". בסעיף 335 לפקודה, במקום "75 לירות" יבוא "1000 שקלים חדשים.". בתוספת השניה לפקודה, בסעיף 4, אחרי סעיף קטן (ד) יבוא: "(ה) במועד הקבוע לישיבות המועצה לא יתקיימו דיונים מיוחדים כמפורט בסעיף 59. (ו) במועד הקבוע לישיבות המועצה לא יתקיימו ישיבות של מועצת העיריה היושבת כועדה מקומית לתכנון ובניה לפי חוק התכנון והבניה , התשכ"ה - 1965, אלא אם הסכימו לכך מראש שלשה רבעים מכלל חברי המועצה." הצעות חוקעירייהפקודת העיריות