הצעת חוק קזינו

הצעת חוק משחקי הימורים, התש”ס-2000 מטרתה של הצעת החוק היא להסדיר את פעילותם של בתי הקזינו בישראל באמצעות רשות להסדר משחקי הימורים (להלן - הרשות). הרשות תהיה גוף בלתי-תלוי ופעולותיה ימומנו על-ידי אגרות שיוטלו על בתי הקזינו. הרשות תעניק זיכיונות למפעילים של בתי-קזינו לאחר שייבחרו במכרז, תבקר ותפקח על פעילותם באופן שוטף, באמצעות מפקחים מיוחדים שימונו על-ידה. הרשות תקבע כללים מפורטים להפעלת בית-קזינו, ניהולו והפיקוח עליו, לרבות כללים בדבר סוגי המשחקים שניתן יהיה לקיים בקזינו, כללי המשחק, מספר שולחנות המשחק ומספר מכונות המשחק, שירותים נוספים שינתנו בקזינו כגון בידור, הגשת משקאות משכרים וכדומה. בית הקזינו יהיה עסק כמו כל עסק אחר בישראל ויחולו עליו כל הדינים, לרבות דיני העבודה ודיני רישוי עסקים. בית קזינו ישלם היטל מיוחד על הכנסותיו מהמשחקים, ששיעורו ייקבע בצו על ידי שר האוצר וכן ישלם מס הכנסה כמו כל עסק אחר, היטל המשחקים יוטל במקום חיוב במס ערך מוסף. בהצעת החוק נקבעו עונשים חמורים על הפרת ההוראות המתייחסות לכל ההיבטים של הפעלת הקזינו. לסעיפים 3 - 4 מוצע להקים רשות סטטוטורית שתהיה נתונה לביקורת מבקר המדינה. תפקידה העיקרי יהיה להעניק זיכיונות לבתי קזינו על פי מכרז, לפקח על פעילותם של בתי הקזינו ולייעץ לממשלה בדבר המדיניות הקשורה בבתי קזינו - מיקומם הגיאוגרפי, מספרם, מספר שולחנות המשחק בכל אחד מהם, שעות ההפעלה, הגיל המינימלי של הלקוחות, דרכי הבקרה והפיקוח וכיוצא באלה. כמו כן, מוצע להעביר לידי הרשות את הסמכויות המצויות כיום בידי שר האוצר למתן היתרים להגרלות והימורים לפי חוק העונשין התשל"ז - 1977. סעיף 227 לחוק העונשין קובע כי אסור למכור או להפיץ כרטיסי הגרלה או הימורים. סעיף 231 (א) לחוק מוציא מכלל איסור הגרלות אשר נערכות על פי היתר מראש מאת שר האוצר או מי ששר האוצר הסמיכו לכך המודעה שפרסמה בי"פ התש"ל, עמ' 1502, האציל שר האוצר את סמכויותיו לפי סעיף 231 לחוק למנהל הכללי של משרד האוצר. למרות שמשרד האוצר אחראי על ההיתרים המיוחדים הניתנים מעת לעת - אין במשרד גוף או יחידה האחראים לגיבוש מדיניות כללית בנושא ולפיקוח שוטף על קיום הוראות החוק על חריגות ממנו. המצב הקיים, שבו אין טיפול ופיקוח מספיקים לצרכי הגנת הציבור מפני הטעיות והונאות במבצע הגרלות והימורים, אינו סביר ולפיכך מוצע להעניק את הסמכויות בעניין זה לרשות, אשר תתמחה בנושא ותוכל גם לעקוב ולפקח באופן אפקטיבי. לסעיפים 5 - 6 מוצע כי הרשות תהיה מורכבת מ- 9 חברים אשר מרביתם יהיו נציגי ציבור שימונו על ידי שר האוצר והתיירות באישור הממשלה. כמו כן מוצע שהרשות תכלול 4 נציגי ממשלה ממשרד האוצר, התיירות, החינוך וביטחון הפנים. חברי הרשות ימונו לתקופה של 4 שנים עם אפשרות להארכה עד לתקופה מקסימלית של 7 שנים. לסעיף 7 מוצע לקבוע את הכשירות של חברי הרשות לפי אותם כללי כשירות הקיימים לגבי דירקטורים מקרב הציבור בחברות שניירות הערך שלהן נסחרים בבורסה ולגבי דירקטורים בחברות ממשלתיות. לסעיפים 8 - 9 על מנת למנוע ניגודי אינטרסים מוצע להטיל סייגים למינוי חברי הרשות, וכהונתם תפקע אם נתקיים בהם סייג מן הסייגים. לסעיף 10 מפאת הרגישות הרבה לעניין פעילותם של חברי הרשות מוצע לאפשר השעיה של חבר הרשות כבר בשלב שבו נפתחה נגדו חקירה בעבירה שלכאורה יש עמה קלון או שיש בה כדי לפסל מלכהן כחבר הרשות ולפגוע בפעילותו. לסעיפים 11 - 18 בסעיפים אלה נקבעו דרכי הפעולה של הרשות, סדרי עבודתה והחלטותיה, וכן דרכי העסקת עובדים על ידה. לסעיף 19 חברי הרשות יקבלו גמול והוצאות כמו דירקטורים בחברה ממשלתית. יושב ראש הרשות יקבל משכורת. לסעיף 20 תקציב הרשות יהיה מורכב בעיקרו מאגרות שיוטלו על מבקשי זיכיון לקזינו, ועל בתי הקזינו. אם יהיה צורך בכך, תושלם יתרת התקציב של הרשות מתקציב המדינה. לסעיפים 21 - 22 על מנת לצמצם ככל האפשר את תופעת בתי הקזינו הבלתי חוקיים מוצע כי רק בעל זיכיון שאושר על ידי הרשות יוכל להקים ולהפעיל קזינו בישראל, בהתאם לכל התנאים שנקבעו בחוק. במקביל מוצע להחמיר את הענישה על בתי הקזינו הבלתי-חוקיים על ידי תיקון עקיף בחוק העונשין. סימן י"ב לפרק ח' בחוק העונשין, קובע כי משחקי הימורים הם בגדר "משחקים אסורים" וכל החזקה והנהלה של "מקום משחקים אסורים" מהווה עבירה פלילית שעונשה מאסר 3 שנים או קנס. מוצע כי מי שיקבל זיכיון להפעלת קזינו ויפעל בהתאם לתנאי הזיכיון - לא יחול עליו הפרק האמור בחוק העונשין ופעילותו תהיה חוקית. לסעיף 23 מוצע כי הרשות תבחר מתוכה ועדת מכרזים אשר תבחן את המציעים השונים, כשירותם והתאמתם להפעלת קזינו ותבחר מתוכם את אלה הראויים לקבלת הזיכיונות. הואיל והליך בחירת בעל הזיכיון יתקיים על פי מכרז שיתנהל על פי חוק זה, מוצע לפטור אותו מהוראות חוק חובת המכרזים, התשנ"ב - 1992. לסעיף 24 מוצע שהמבקש זיכיון יגיש בקשה לרשות תוך פירוט הצעתו, כשירותו וכל פרט אחר שייקבע על ידי הרשות. לסעיף 25 הואיל והרשות תערוך בדיקה מקיפה ביותר של מי שמבקש להיות בעל זיכיון, בדיקה שתכלול גם איסוף אינפורמציה בחו"ל - מוצע להטיל על המבקש אגרת בדיקת הבקשה, כפי שיקבע שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת. לסעיפים 26 - 32 על מנת למנוע כניסה של גורמים בלתי רצויים לענף והבטחה של הפעלה לא נאותה ומבוקרת של בתי הקזינו, מוצע לקבוע תנאי כשירות נוקשים וחמורים ביותר הן בתחום האישי של המבקש לקבל זיכיון (עבר נקי, יושר , בדיקה שאינו מתרועע עם עבריינים וכו') והן בתחום העסקי, לרבות ניסיון מוכח בהפעלת קזינו, והפקדת ערובה כפי שייקבע. לסעיף 33 מוצע להעניק לרשות שיקול דעת נרחב בקשר לפסילת מועמדים לקבל זיכיון להפעלת קזינו וזאת, שוב, על מנת למנוע כניסת גורמים בלתי-רצויים לענף. מוצע כי החלטת הרשות בעניין פסילת מבקש תהיה סופית ולא ניתן יהיה להגיש עליה ערעור לבית המשפט. כמובן שאין בכך כדי למנוע מן המבקש, אם הנסיבות יצדיקו זאת להגיש, עתירה לבג"צ נגד הרשות. לסעיף 34 מוצע שתקופת הזיכיון להפעלת קזינו תיקבע על ידי הרשות. במשך תקופת הזיכיון יזדקק בעל הזיכיון לרשיון עסק לפי חוק רישוי עסקים, התשכ"ח - 1968, כמו כל עסק אחר, בשינויים הבאים: (א) רשיון העסק יינתן בכל מקרה לשנה אחת בלבד והוא יוארך רק לאחר שהרשות אישרה שבעל הזיכיון ממלא אחר כל התנאים. בדרך זו תהיה בקרה שנתית על הקזינו, בנוסף לבקרה שוטפת שתופעל על ידי הרשות באמצעות המפקחים שימונו על ידה. (ב) הואיל ובחוק רישוי עסקים ישנן הוראות מיוחדות המתייחסות לסמכויות רשות הרישוי (דהיינו, הרשות המקומית), ביחס לעסק שבו מוגשים משקאות משכרים (סעיף 2), למקומות לעריכת משחקי מזל (סעיף 2 ב') ולמקומות עינוג ציבור (סעיף 3), והואיל וסמכויות אלה מופעלות ממילא על ידי הרשות לפי חוק זה על בתי הקזינו - נוצר מצב של כפל סמכויות. על מנת למנוע מצב זה, מוצע לא להחיל את הסעיפים האמורים שבחוק רישוי עסקים על בתי-קזינו, ולהשאיר את סמכויות הייחודיות הללו בידי הרשות בלבד. לסעיף 35 הואיל וזיכיון להפעלת קזינו הוא אישי ומותנה בתנאי כשירות מחמירים - מוצע לקבוע כי הזיכיון אינו ניתן להעברה, לשעבוד או לעיקול. לסעיף 36 כשם שניתנו לרשות סמכויות ושיקול דעת רחב בשלב בחירת בעל הזיכיון ופסילתו על הסף - כך גם מוצע להעניק לרשות סמכויות נרחבות בקשר לביטול הזיכיון, הגבלתו או התלייתו. יודגש כי על החלטה זו של הרשות, קיימת זכות ערעור (סעיף 74). לסעיף 37 במקרים מסוימים עשוי להיווצר מצב שבו אין אדם המורשה לנהל קזינו (למשל כאשר החלו הליכי פשיטת רגל אך טרם הוכרז על בעל הזיכיון ככזה). מוצע כי במקרים מסוג זה תהיה הרשות רשאית לאשר ניהול זמני של הקזינו בהתאם לתנאים וכללים שייקבעו בתקנות. לסעיפים 38 - 40 מוצע להעניק לרשות את הסמכות לקבוע את מיקומם של בתי הקזינו בישראל ואת מספרם. הודעה על מיקום בתי הקזינו ועל מספרם תפורסם ברשומות. אם יתברר שמספר בתי הקזינו שנקבע אינו מתאים למציאות שתיווצר - תהיה הרשות רשאית, מעת לעת, לשנות את מספרם של בתי הקזינו, על ידי אי הארכת תקופת הזיכיון. יצוין כי גם על החלטה זו של הרשות קיימת זכות ערעור (סעיף 74). לסעיף 41 מוצע להעניק לרשות את הסמכות לקבוע את סוגי המשחקים שיהיו מותרים בכל בית קזינו וכל הוראה אחרת המתייחסת למשחקים, למתקנים ולמכונות המשחק. לסעיף 42 מוצע להעניק לרשות את הסמכות לקבוע כללים והוראות בקשר להפעלתו של בית קזינו, ובין היתר הוראות בדבר פעילות נוספת בתוך הקזינו (כגון הגשת מזון ומשאות, ועריכת מופעי בידור) וכן הוראות בדבר איסור או הגבלה של פעולות שמטרתן לפגוע בשיקול דעתו של מבקר בקזינו (כגון הזרמת חמצן לאולם הקזינו על מנת לגרום באופן מלאכותי לערנות - יתר של הלקוח, הגשת משקאות משכרים ליד שולחנות המשחק, מופעי חשפנות או עובדים הלבושים באופן פרובוקטיבי ליד שולחנות המשחק). לסעיפים 43 - 44 מוצע להחיל על בתי הקזינו חובה להגיש דו"חות, ככל שתקבע הרשות, וכן חובה לנהל חשבונות ולהחיל סדרי ביקורת ופיקוח פנימיים, ככל שתקבע הרשות, וזאת בנוסף לחובה הכללית לנהל פנקסי חשבונות כמו כל עסק אחר. לסעיף 45 מטרתו של סעיף זה בין היתר, למנוע תופעות של התמכרות להימורים. לשם כך מוצע להגביל את גיל הכניסה לקזינו ואף לסרב לאפשר כניסה לקזינו למי שהרשות, עקב מידע שהצטבר אצלה אודותיו, החליטה למנוע את כניסתו. הואיל ותופעות של התמכרות להימורים הנן תופעות בעלות השלכות חברתיות קשות, נראה שהגבלות אלה, אף שיש בהן פגיעה מסוימת בזכויות היסוד, הרי שהן למטרה ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש. לסעיפים 46 - 47 על מנת לשמור ככל האפשר על "ניקיון" ענף בתי הקזינו מוצע כי לא רק בעל הזיכיון יהיה נתון לפיקוח ולבקרה של הרשות אלא גם עובדי הקזינו והספקים השונים, לרבות שמארגן קבוצת מהמרים (JUNKETS ), ולרבות מי שנותן שירותים הקשורים בציוד הקזינו ואביזרי המשחק. לסעיף 48 על מנת למנוע תופעות של הימורים כפייתיים והתמכרות להימורים, מוצע שהקזינו לא ייתן ללקוחותיו שאינם תיירים אשראי מכל סוג שהוא ובדרך כלשהי (למשל על ידי "השאלת" ז'טונים). לסעיף 49 מוצע להגביל את אפשרויות הפרסום של הקזינו. גם מטרתה של הוראה זו היא לצמצם ככל האפשר את תופעת ההתמכרות להימורים, על ידי מניעת אינפורמציה הנוגעת לזמינות הקזינו. לסעיף 50 בעולם ידועה תופעה של ארגון קבוצות אנשים למטרת הימורים כאשר המארגן מקבל תמורה התלויה בהפסדיהם, או שהקזינו מכסה חלק מהוצאות הבאת הקבוצה, על מנת לעודדם לבוא ולהמר. מוצע כי פעילות כאמור תהיה אסורה, אלא אם כן תיעשה על פי כללים שתקבע הרשות, שבהם יובאו בחשבון שיקולים שמטרתם למנוע ניצול לרעה של חולשותיו של לקוח סביר ומניעת הימורים כפייתיים על ידו. לסעיפים 51 - 53 מוצע להטיל על בעל הזיכיון לבית קזינו חובות שונות שמטרתן להגן על הלקוח, לשמור על הגינות ויושר במשחקים ובקזינו באופן כללי. לסעיפים 54 - 55 מוצע להטיל על הכנסותיו של בעל הזיכיון לבית קזינו את המסים הבאים: (א) היטל משחקים בשיעור שיקבע שר האוצר באישור ועדת הכספים של הכנסת. (ב) מס הכנסה בשיעור הרגיל המוטל על חברות. מוצע ששר האוצר יקבע את הגדרת "הכנסה" לעניין הטלת היטל המשחקים ובלבד שהחובות הנובעים ממשחקי הימורים שלא נפרעו לא ימעטו ממנה. לעניין גביית היטל המשחקים וכל ההוראות הנלוות לכך מוצע להחיל את ההוראות הקיימות לעניין מע"מ לפי חוק מס ערך מוסף, התשל"ו - 1975. לסעיף 56 מוצע להעניק סמכות לשר האוצר להפריש חלק מהיטל המשחקים (שלא יפחת מ- 10% ולא יעלה על 30%) באופן ייעודי לידי הרשות המקומית שבתחומה נמצא הקזינו ובלבד שהסכומים ישמשו למטרות סוציאליות כגון חינוך, סעד (לרבות טיפול במהמרים כפייתיים), בריאות וקידום התיירות. לסעיף 57 מוצע להעניק למפקחים שתמנה הרשות סמכויות שונות שיאפשרו להם למלא באופן יעיל את תפקידי הפיקוח בתוך הקזינו. הסמכויות כוללות כניסה, עיון במסמכים, חקירה, חיפושים ותפיסות. לסעיף 58 מוצע להסמיך את הרשות להטיל קנסות על הפרת הוראות. הקנסות ייקבעו בתקנות באישור ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. לסעיפים 59 - 70 מוצע להטיל עונשים משמעותיים על הפרה של הוראות שונות לפי החוק. לסעיף 71 מוצע להעניק סמכות לבית משפט לצוות על תפיסת מתקנים ומכונות משחק במקרה של הפרת ההוראות על ידי בעל הזיכיון או במקרה שהן הופעלו על ידי מי שאין בידיו זיכיון. לסעיף 72 הואיל וישנה הקפדה רבה על בחירת בעל הזיכיון ועמידתו בתנאי הכשירות שנקבעו, מוצע להגביל שינויים בזכויות בתאגיד שהוא בעל זיכיון ולהטיל חובת דיווח על העברה או רכישה של זכויות כאמור. לסעיף 73 מוצע להטיל חובת סודיות הקזינו ועובדיו, על מנת להגן על פרטיותם של המהמרים. על מנת לא לפגוע באפקטיביות של הפיקוח על בתי הקזינו מוצע שחובת הסודיות לא תחול ביחסים שבין הקזינו לבין הרשות והמפקחים מטעמה ואולם מרגע שהמידע הגיע לידי הרשות והמפקחים - שוב תחול עליהם חובת הסודיות. לסעיף 74 מוצע להעניק זכות ערעור לבית משפט מחוזי על כל החלטותיה של הרשות למעט ההחלטה לפסול אדם בשלב הגשת הבקשה למתן זיכיון לחלופין, מוצע להקים ועדת ערר מיוחדת בראשות שופט. לסעיף 75 מוצע כי השרים הממונים על ביצוע בחוק יהיו שר האוצר ושר התיירות והם יהיו רשאים להתקין תקנות לאחר התייעצות עם הרשות. לסעיף 76 הוועדה ממליצה לאמץ את הצעת השר לביטחון פנים (דאז שר המשטרה) מיום 10.7.95 להפיץ תזכיר הצעת חוק הבא להחמיר את רמת הענישה כלפי המארגן, עורך או המשחק משחק אסור, הגרלה והימורים. אלה דרושים על-מנת לשפר את ההרתעה כלפי המארגנים והמשתתפים בפעילות בלתי-חוקית זו, לאור סכומי הכסף הגבוהים בה ולאור העבירות הנוספות הקשורות בהפעלת ההימורים הבלתי-חוקיים. בנוסף, לאור העובדה שהצעת החוק מתירה הימורים בבית-קזינו בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק, יש צורך להרחיב את סעיף 231 לחוק העונשין ולהוציא מגדר תחולת חוק העונשין גם משחקים שהותרו לפי הצעת החוק, דהיינו משחקי הימורים בקזינו. כמו כן, כולל סעיף זה תיקון טכני של החלפת המלים "שר האוצר" במלים "הרשות להסדר משחקי הימורים" וזאת לאור ההצעה, שפורטה בדברי ההסבר לסעיפים 4-3 לעיל, לפיה יועברו הסמכויות להוצאת היתרים להגרלות והימורים מידי שר האוצר לידי הרשות. הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת הארבע-עשרה ומספרן פ/1621 ופ/2613. והכנסת החמש-עשרה ומספרה פ/ 531 (והוסרה מסדר היום ביום 3.11.99). הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום כ' באדר ב' התש"ס - 27.3.2000 מטרתו של חוק זה להסדיר משחקי הימורים בבתי קזינו בישראל, להתיר הגרלות והקמת בתי קזינו ולהסדיר את דרכי פעולתם, והכל תוך שמירה על תקנת הציבור, ערכי המוסר המקובלים בישראל והוראות כל חיקוק. בחוק זה - "בית - קזינו: או "קזינו" - מקום שבו מתנהלים משחקי הימורים, בהתאם לזכיון על פי חוק זה; "בעל זכיון" - מי שקיבל זכיון להקמה, לניהול ולהפעלה של בית - קזינו; "הרשות" - הרשות להסדר משחקי הימורים שהוקמה לפי סעיף 3; "חוק החברות הממשלתיות" - חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה- 1975; "חוק מס ערך מוסף" - חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975; "חוק העונשין" - חוק העונשין, התשל"ז-1977; "משחק הימורים" - משחק או הימור שבו עשוי אשם לזכות בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה, והזכיה תלויה במישרין או בעקיפין במזל, בניחוש או בהסתברות ואינה תלויה בעיקר בהבנה או במיומנות שכלית של השחקן, ובלבד שהמשחק ואביזריו אושרו על ידי הרשות; "אביזר למשחק הימורים" - לרבות אסימון, קובית משחק, ז'טון וכל אביזר אחר המשמש או שניתן להשתמש בו למשחק הימורים; "מתקן למשחק הימורים" - מתקן, מחשב, מכשיר, מערכת או תוכנה שניתן להשתמש בהם למשחק הימורים, לרבות מכונת משחק הימורים; "מכונת משחק הימורים" - מחשב, או מיתקן למשחק הימורים, מכני, חשמלי, אלקטרוני או אחר וכל שילוב ביניהם, שהפעלתו כרוכה בדרך תשלום כל שהיא. "פקודת החברות" - פקודת החברות [נוסח חדש], התשמ"ג - 1983. "אמצעי שליטה בתאגיד", ,במישרין או בעקיפין, ,בעל ענין", "החזקה" או "רכישה" לעניין אמצעי שליטה בתאגיד, "שליטה", "תאגיד שלוב" - כמשמעותם בחוק ניירות-ערך, התשכ"ח-1968; "השר" - שר האוצר. פרק ב': הרשות להסדר משחקי הימורים 3. (א) מוקמת בזה רשות להסדר משחקי הימורים, שתפקידה מתן זכיונות לבתי-קזינו הסדרת פעילותם ופיקוח עליהם כקבוע בחוק זה, וכן מתן היתרים ופיקוח על השתתפות בהגרלה כאמור בסעיפים 227 ו- 231 לחוק העונשין. (ב) הרשות היא תאגיד. (ג) הרשות היא גוף מבוקר כמשמעותו בסעיף 9(6) בחוק מבקר המדינה התשי"ח-1958 [נוסח משולב]. 4. ואלה תפקידי הרשות וסמכויותיה; (1) להעניק זכיונות לבתי- קזינו בישראל על פי מכרז, תוך התייחסות בין היתר, לשיקולים של פיתוח התיירות, שיקולים חברתיים וסביבתיים, יצירת מקומות עבודה והגדלת הכנסות המדינה; (2) לקבוע כללים בכל העניינים הדרושיםׂ להקמת בתי-קזינו, להפעלתם והפיקוח עליהם ובכלל זה הוראות בדבר איסור כניסה לבתי קזינו; (3) לתת היתרים לעובדי קזינו, לבעלי מניות של חברה בעלת זכיון, לספקים ולכל גורם אחר הקשור להם, במישרין או בעקיפין, הכל כפי שייקבע בתקנות; (4) להטיל קנסות על בעלי זכיון ועל גורמים אחרים העוסקים בפעילות הקשורה בקזינו או הקשורים במשחקי הימורים בכל דרך שהיא, כפי שייקבע בתקנות וכן קנסות בהתאם להוראות חוק העבירות המנהליות, התשמ"ו-1985; (5) לשמש גוף מוסמך למנוי מפקחים לפי חוק זה לפיקוח על בתי-קזינו; (6) לייעץ לממשלה בדבר המדיניות להקמה ולהפעלה של בתי-קזינו, מספרם והמקומות שבהם יופעלו; (7) לשמש גוף מוסמך לגיבוש מדיניות, למתן היתרים, למינוי מפקחים, ולפיקוח שוטף על עריכת הגרלות לפרסומת מסחרית והגרלות או הימורים אחרים כאמור בסימן י"ב לפרק ח' לחוק העונשין; (8) לפעול על פי כל סמכות שתוקנה לה בדין. 5. (א) הרשות תהיה מורכבת מאלה; (1) נציג אחד מבין עובדי משרדו של כל אחד מאלה; שר האוצר, שר התיירות, שר החינוך והשר לביטחון פנים. (2) חמישה נציגי ציבור שימנו שר אוצר ושר התיירות (בפרק זה - השרים) באישור הממשלה; (ב) הממשלה, בהמלצת השרים, תמנה אחד מחברי הרשות ליושב ראש הרשות ואחד מהם למשנה ליושב ראש הרשות. 6. (א) תקופת כהונתם של חבר הרשות שמונו בהתאם לסעיף 5(א), תהיה ארבע שנים; חבר הרשות שתקופת כהונתו תמה, ניתן לשוב ולמנותו לתקופת כהונה נוספת אחת בלבד של שלוש שנים ברציפות. (ב) פקעה כהונתו של חבר הרשות במהלך תקופת כהונתו, ימונה חבר חדש לפי ההרכב הקבוע בסעיף 5 (א). (ג) הודעה על מינוי חבר הרשות ויושב ראש הרשות תפורסם ברשומות. 7. (א) חברי הרשות יהיו אנשים שהוועדה שמונתה לפי סעיף 18 ב' לחוק החברות הממשלתיות אישרה שמתמלאים בהם תנאי הכשירות הדרושים לפי סעיפים 96 ב' עד 96 ה' לפקודת החברות וכן תנאי הכשירות הקבועים בסעיף 16 א' לחוק החברות הממשלתיות, למעט סעיף 1 א' (2) (ג). (ב) חברי הרשות שאינם עובדי מדינה דינם כדין עובדי המדינה לעניין החיקוקים הבאים: (1) חוק הבחירות לכנסת (נוסח משולב), התשכ"ט-1969; (2) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959; (3) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979 ; (4) חוק העונשין - העבירות הנוגעות לעובדי ציבור; (5) פקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א - 1971; (6) פקודת הנזיקין [נוסח חדש]; (7) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969. 8. (א) לא ימונה לחבר הרשות - (1) חבר כנסת או חבר עירייה או מועצה או חבר בהנהלה פעילה של מפלגה; (2) מי שהוא בעל זכיון או מבקש זכיון או בעל רשיון או מבקש רשיון שהוא בעל עניין, במישרין או בעקיפין, בתאגיד שהוא בעל זכיון או מבקש זכיון או עובדו של כל אחד מהם, וכן עובד הרשות; (3) מי שהורשע בעבירה שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון או שיש בה כדי לפסלו מלהיות חבר הרשות או מי שהוגש נגדו כתב אישום או מתנהלת נגדו חקירה בעבירות כאמור; (4) מי שאינו אזרח ישראל; (5) מי שהוא פושט רגל; (6) מי שקשור, במישרין או בעקיפין, בעצמו או על ידי קרובו, שליחו או שותפו, בחוזה או בעסקה עם הרשות, עם בית-קזינו, עם מפעל הימורים מסוג כלשהו, עם ספק שירותים, ציוד או כוח אדם לבית-קזינו או למפעל הימורים כלשהו, או בעל עניין בתאגיד אשר הוא בעל רשיון או מספק שירותים כאמור לבית-קזינו או למפעל הימורים אחר. (ב) לא ימונה לחבר הרשות מי שלדעת השרים עלולים עיסוקיו האחרים ליצור ניגוד עניינים עם תפקידו כחבר הרשות. 9. (א) חבר הרשות יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו באחד מאלה - (1) התפטר במסירת כתב התפטרות לשרים; (2) נתקיים בו סייג מן הסייגים המפורטים בסעיף 8; (3) נבצר ממנו דרך קבע למלא תפקידו, והשרים לאחר התייעצות ביושב ראש הרשות, העבירו אותו מכהונתו בהודעה בכתב. (ב) נעדר חבר הרשות ללא סיבה סבירה משלוש ישיבות רצופות של הרשות או מיותר ממחצית הישיבות שקיימה כשנה אחת, רשאים השרים, לאחר התייעצות ביושב ראש הרשות, להעבירו מכהונתו בהודעה בכתב. 10. נפתחה חקירה נגד חבר הרשות או הוגש נגדו כתב אישום בעבירה שלכאורה יש עמה קלון, או שיש בה כדי לפסלו, רשאים השרים, לפי הצעת היועץ המשפטי לממשלה, להשעותו מכהונתו עד למתן פסק דין סופי בעניינו. 11. (א) נבצר זמנית מיושב ראש הרשות למלא את תפקידו או התפנתה משרתו וטרם נתמנה אחר במקומו, ימנו לו השרים ממלא מקום מבין חברי הרשות לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים. (ב) נבצר זמנית מיושב ראש הרשות להשתתף בישיבה מישיבות הרשות והשרים לא מינו לו ממלא מקום כאמור בסעיף קטן (א), ישמש המשנה ליושב ראש הרשות כממלא מקומו לאותה ישיבה, ובלבד שלא ישמש כממלא מקום כאמור ליותר משתי ישיבות רצופות. (ג) חבר הרשות שנבצר ממנו למלא את תפקידו במשך תקופה העולה על שלושה חדשים, וכן מי שהושעה לפי סעיף 10, רשאים השרים למנות לו ממלא מקום. 12. (א) התקיים בחבר הרשות או עומד להתקיים בו, לפי העניין, סייג כאמור בסעיף 8 יודיע על כך ללא דיחוי לשרים באמצעות יושב ראש הרשות ולא ישתתף בדיוני הרשות עד שהשרים יחליטו בעניינו כאמור בסעיף 9 (ב). (ב) התקיים ביושב ראש הרשות האמור בסעיף קטן (א), יודיע על כך לשרים והוראות סעיף קטן (א) יחולו עליו. 13. (א) חבר הרשות ינהג במילוי תפקידו בהגינות, בנאמנות וללא משוא פנים. (ב) חבר הרשות לא ישתתף במשחקי הימורים ולא יקבל מבעל זיכיון או מחבר הדירקטוריון או מעובד שלהם או משולחם של אלה, דבר שיש בו טובת הנאה או העלול לגרום למשוא פנים או לסטייה מן השורה במילוי תפקידו. 14. (א) יושב ראש הרשות ממונה על פעולות הרשות ועל ביצוע החלטותיה. (ב) יושב ראש הרשות, המשנה ליושב ראש או חבר אחר שהורשע לכך על ידי הרשות, רשאים לייצג את הרשות. 15. לצורך ביצוע תפקידיה רשאית הרשות למנות ועדות משנה וועדות מייעצות מבין חבריה ושלא מבין חבריה. 16. הרשות תיקבע לעצמה את דרכי עבודתה ונהלי דיוניה, ככל שלא נקבעו בחוק זה. 17. (א) החלטה של הרשות תהיה תקפה רק אם באסיפה שבה נתקבלה נכח מנין של 5 חברים לפחות. (ב) קיום הרשות, סמכויותיה ותוקף החלטותיה לא ייפגעו מחמת שהתפנה מקומו של חבר הרשות או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שמספר חברי הרשות לא פחת משני שלישים. 18. (א) הרשות רשאית להעסיק עובדים לפי תקן שיאושר על ידי שר האוצר, ודינם כדין עובדי המדינה אלא אם נקבע אחרת בחוק זה. (ב) דרך קבלתם של עובדי הרשות לעבודה, תנאי עבודתם ושכרם ייקבעו על ידי הרשות באישור שר האוצר. (ג) אין באמור הסעיף זה כדי למנוע העסקת עובד השירות הרשות בחוזה מיוחד, לפי כללים שקבעה הרשות באישור השר. (ד) על עובדי הרשות יחול חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג - 1963. 19. לעניין תשלום גמול והוצאות דין חבר הרשות, למעט יושב ראש הרשות והמשנה ליושב ראש הרשות כדין דירקטוריון לפי חוק החברות הממשלתיות. 20. (א) הרשות תערוך מדי שנה הצעת תקציב ותגישנה לשר; התקציב טעון אישור השר וועדת הכספים של הכנסת. (ב) מימון פעולות הרשות, בהתאם לתקציבה, יעשה באמצעות אגרות שיוטלו על מבקשי זיכיון, על בתי-קזינו, עובדי קזינו, ספקים ועל אביזרים למשחקי הימורים ומכונות משחק, הכל כפי שיקבע השר באישור ועדת הכספים של הכנסת. (ג) פקודת המסים (גביה) תחול על גביית האגרות לפי סעיף קטן (ב). (ד) היה תקציב הרשות גבוה מן האגרות שנגבו לפי סעיף זה - תושלם היתרה מתקציב המדינה. פרק ג': בעלי זיכיון 21. לא יוקם, לא יופעל ולא ינוהל קזינו בישראל אלא על ידי בעל זיכיון. 22. על בית קזינו המופעל בזיכיון על פי חוק זה ובהתאם לתנאי, ועל משחקי הימורים הנערכים בחצריו בהתאם לתנאי הזיכיון, לא יחולו הוראות סימן י"ב לפרק ח' בחוק העונשין. 23. (א) זיכיון לבית קזינו יינתן על ידי הראשות על פי מכרז. (ב) הרשות תבחר מתוכה ועדת מכרזים ותקבע את סדרי עבודתה, לרבות צורת המכרז, דרכי הזמנתן וקבלתן של הצעות וכל מסמכי המכרז. (ג) הרשות תקבע את כל תנאי המכרז ובין היתר תקבע את סכום ההון העצמי הנפרע של מי שמבקש להיות בעל זיכיון; הרשות רשאית לקבוע סכומים שווים לסוגים שונים של בתי קזינו. (ד) חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992 והתקנות על פיו לא יחולו על המכרז לבחירת בעלי זיכיון ועל הענקת זכויות לפי חוק זה. 24. (א) המבקש להיות בעל זיכיון (להלן - המבקש) יגיש הצעה לרשות תוך התקופה שתיקבע על ידי ובדרך שנקבעה. (ב) הרשות, בעת דיוניה במכרז ובמתן זיכיון, רשאית ככל שתמצא לנכון להיוועץ במומחים או בכל גורם שלא מבין חבריה; גורם כאמור הקשור למבקש או שעיסוקיו האחרים עלולים ליצור ניגוד עניינים, יודיע כך לרשות לפני מתן ייעוץ כאמור; הודעתו תירשם בפרוטוקול. 25. המבקש ישלם בעת הבקשה לזיכיון אגרת בדיקת הבקשה בשיעור שיקבע השר באישור ועדת הכספים של הכנסת. 26. על המבקש לקיים אחר כל אלה: (1) להיות חברה - (א) שהתאגדה בישראל והיא נחשבת לתושבת ישראל לעניין פקודת מס הכנסה; (ב) שהוקמה במיוחד לשם קבלת הזיכיון, אין לה עסקים נוספים ואינה חברת-אם של חברת אחרות; (ג) שסכום ההון העצמי הנפרע שלה, במועד הגשת הבקשה, הוא כפי שקבעה הרשות לפי סעיף 23 (ג) או שהחברה ובעלי המניות בה התחייבו להון עצמי נפרע בסכום האמור, אם יזכו במכרז; (ד) אם מניותיה נסחרות בבורסה בישראל או מחוצה לה - לא יוצעו למסחר יותר מ- 50% מהמניות; (2) הוכח להנחת דעתה של הרשות שלבעלי המניות השולטים במבקש ניסיון נאות בהפעלת קזינו בעולם או שהמבקש התקשר בהסכם עם חברה המתמחה בהפעלת בתי-קזינו שהיא בעלת ניסיון כאמור ועומדת בתנאים לפי חוק זה; (3) נמסרו פרטים מלאים לגבי זהות כל חברי הדירקטוריון ובעלי המניות במבקש ושל כל חברה אחרת או יחיד שיש להם, במישרין או בעקיפין, עניין או אחזקה כלשהי במבקש; (4) המבקש עמד בתנאים שנקבעו בסעיף 27; (5) המבקש הנו בעל כושר עסקי כאמור בסעיף 28; (6) המבקש הפקיד ערובה כאמור בסעיף 32; 27. לצורך החלטתה בדבר מתן זיכיון, הרשות תערוך בדיקה לגבי המבקש בישראל ומחוץ לישראל ולגבי כל אדם שלדעתה מעורב או עשוי להיות מעורב בבעלות, בניהול או בתפעול המבקש, בין כדירקטוריון, שותף, נאמן, מנהל או בעל תפקיד אחר בעסקי המבקש ובין בדרך אחרת; ובין השאר תבדוק הרשות אם - (1) הוא הורשע, הוטל עליו כופר כסף, תלוי ועומד נגדו אישום פלילי בישראל או מחוצה לה או שמתנהלת נגדו חקירה; (2) הוא נמצא אשם בעבירת משמעת או עבירה על כללי אתיקה על ידי ארגון מקצועי בישראל או מחוצה לה; (3) נמצא על ידי רשות מוסמכת פגם בהתנהגותו בקשר לבית-קזינו או למפעל דומה, או לפעילות מן הסוג המתקיים בהם; (4) משטרת ישראל הביעה ההתנגדות למתן הזיכיון מטעמים של בטחון הציבור; (5) הוא איננו בעל מוניטין ראוי מבחינת יושרו; (6) היה או שיש לו קשר עסקי עם מי שלדעת הרשות איננו בעל מוניטין ראוי לאור אופיו ויושרו או שמקורותיו הכספיים אינם נאותים; (7) הוכרז כפושט רגל או היה בעל שליטה בחברה שפורקה; 28. לצורך החלטתה בדבר מתן זיכיון תבדוק הרשות ותביא בחשבון, בין היתר אם - (1) המבקש הוא בעל בסיס כספי איתן להבטחת יציבותו הכספית של בית קזינו; (2) הבעלות במבקש ומבנהו הם נאותים; (3) עומדים לרשות המבקש מומחים בעלי ניסיון נאות לצורך הפעלת בית-קזינו. 29. (א) לצורך הבדיקות כאמור בפרק זה, רשאית הרשות - (1) לדורש ממבקש זיכיון פרטים מלאים ומדויקים שלדעתה יש עניין בגילויים, לרבות פרטים אישיים ומשפחתיים, קשריו החברתיים והתקשרויותיו העסקיות, התחייבויותיו, מבנה ההון ומקורות המימון שלו, ניהול עסקיו והבעלות בהם, בעלי זכות הצבעה או בעלי עניין בעסקיו, לרבות מידע כאמור לגבי בעל עניין בתאגיד או בניהולו, במישרין או בעקיפין; (2) להביא בחשבון את תוצאותיה של בדיקה שנערכה במדינה אחרת על ידי רשות מוסמכת הממונה על כך. (ב) לצורך הבדיקה כאמור בסעיף קטן (א) ועל אף האמור בכל דין ימציא המבקש לרשות מסמך המרשה אותה לקבל מידע בקשר אליו מכל גורם, לרבות בנקים ורשויות ממשלתיות, בישראל ומחוץ לישראל. (ג) מבקש זיכיון כל מי שלגביו נערכה בדיקה כאמור לא יהיה זכאי לעיין בכל דו"ח על תוצאות הבדיקה שהוגש לרשות או לקבל כל פרט הכלול בדו"ח; על דו"ח כאמור יחולו הוראות סעיף 72. 30. הרשות רשאית לדון עם המבקש בפרטי הצעתו ולבקש הבהרות לגביה, וכן לבקש מכלל המציעים לתקן את הצעותיהם, והכל תוך מתן הזדמנות שווה לכל אחד מהם. 31. הרשות רשאית לקבוע תנאים שיש לקיימם לפני שיינתן הזיכיון, והתנאים בזיכיון, וכן לקבוע הוראות והגבלות בכל עניין הנובע מחוק זה. 32. (א) הרשות רשאית להתנות מתן זיכיון בכך שהמבקש יפקיד ערובה בסכום, לתקופה ובדרך שתיקבע, להבטחת מילוי התחייבויות בעל הזיכיון (להלן - הערובה). (ב) לא הופקדה הערובה במועד שקבעה הרשות, יראו את הבקשה לזיכיון כבטלה, ולא יוחזר למבקש סכום כלשהו ששולם לרשות. (ג) הערובה תישאר בתוקפה כל עוד הזיכיון תקף; פג תוקף הזיכיון או בוטל מכל סיבה שהיא, תוחזר הערובה לאחר שהובטח בדרך שנקבע, כי שולמו ההתחייבויות שלשמה ניתנה. (ד) הערובה וכספים למימושה לא ישמשו אלא למילוי ההתחייבויות כאמור וכפי שתקבע הרשות בתקנות, והם אינם ניתנים לעיקול, לשעבוד או להעברה אלא בדרך שנקבעה. 33. (א) הרשות רשאית לפסול מבקש אם לדעתה - (1) הוא לא עמד בתנאים הדרושים לפי חוק זה; (2) מתן הזיכיון עלול להיות נוגד את טובת הציבור, בטחון המדינה או כל עניין חיוני אחר של המדינה. (ב) סברה הרשות שיש לפסול מבקש כאמור בסעיף קטן (א), תודיע לו על כך בכתב, ולמבקש תהיה זכות להשמיע טענותיו לפי כללים שייקבעו. (ג) בכפוף לסעיף קטן (ב) לא יהיה ערעור על החלטת הרשות. 34. (א) בחרה ועדת המכרזים מועמד לבעל זיכיון תעניק לו הרשות זיכיון לאחר מילוי כל התנאים הדרושים, לתקופה שתקבע; הרשות תהיה רשאית להאריך את הזיכיון לתקופה נוספת שתיקבע או להעניק לאחר, והכל בכפוף להוראות סעיף 26. (ב) על אף האמור בחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, רשיון לפי החוק האמור להפעלת קזינו בתקופת הזיכיון יינתן לשנה אחת והוא יוארך רק לאחר שהרשות אישרה שבעל הזיכיון ממלא אחר כל התנאים הדרושים להמשך הפעלת עסקו. (ג) לעניין חוק זה לא יחולו הוראות סעיפים 2, 2ב' ו- 3 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968. 35. זיכיון אינו ניתן להעברה, לשעבוד או לעיקול. 36. (א) הרשות רשאית לבטל זיכיון, להגבילו, להתלותו או לסרב לחדשו אם נתקיים אחד מאלה: (1) המבקש המציא פרטים לא נכונים או לא גילה פרטים מהותיים בבקשתו, או בדו"חות שעליו להגיש לרשות; (2) בעל זיכיון הפר או לא קיים הוראה מהוראות חוק זה והכללים והתקנות לפיו, או הפר תנאי שנקבע בזכיונו; (3) בעל הזיכיון או מנהל אחראי בתאגיד בעל הזיכיון או בבית הקזינו הורשע, בין בישראל ובין מחוצה לה, בעבירה הנוגעת להפעלת משחקים מסוג משחקי הימורים או דומים להם או בעבירה שיש עמה קלון; (4) מי שניתן לו זיכיון חדל להיות בעליו או מפעילו של בית ללא הסכמת הרשות מראש; (5) הפעלתו של בית-הקזינו לא החלה או שנפסקה, כולה או מרביתה; (6) לדעת הרשות, טעמים שבטובת הציבור מחייבים את ביטול הזיכיון; (7) חל שינוי המתייחס לבעלי עניין בתאגיד בעל הזיכיון, למנהלים או לעובדי מפתח, ללא אישור הרשות; (8) משטרת ישראל קבעה ביטול הזיכיון דרוש מטעמים של בטחון הציבור. (ב) היה אדם לבעל עניין בתאגיד בעל זיכיון, יודיע על כך בעל הזיכיון לרשות תוך 15 ימים ויבקש הסכמתה; החליטה הרשות שלא לתת הסכמתה, יפקע הזיכיון תוך 30 ימים לאחר שהודיע הרשות לבעל הזיכיון על החלטתה. 37. במשך תקופה שבה אין אדם המורשה לנהל בית-קזינו על פי זיכיון שניתן לו לפי חוק זה, רשאית הרשות לאשר ניהול זמני של הקזינו כפי שייקבע בתקנות. פרק ד: הקמה, הפעלה וניהול של בית קזינו סימן א': קביעת בתי קזינו והקמתם 38.הממשלה תקבע את המקומות שבהם תהיה הרשות מוסמכת להעניק זיכיונות לבתי קזינו בישראל על פי חוק זה, בהתחשב בהמלצת הרשות ותוך התייחסות לשיקולים של פיתוח תיירות, והשפעות חברתיות וסביבתיות של הקמת קזינו באותם מקומות. 39. הממשלה תקבע את מספר בתי הקזינו שיפעלו בכל מקום ותהא רשאית, מעת לעת, לשנות את מספרם. 40. הודעה על מיקום בתי הקזינו ועל מספרם תפורסם ברשומות. סימן ב': כללי הפעלה של קזינו 41. (א) הרשות רשאית לקבוע בכללים את סוגי משחקי ההימורים המותרים וכן את דרכי ניהולם בבית קזינו. (ב) הרשות רשאית לקבוע בזיכיון לבית קזינו פלוני אם מותרים בו כל סוגי המשחקים האמורים בסעיף קטן (א) או חלקם, והיא רשאית לקבוע בזיכיון את מספרם של המתקנים למשחקי הימורים שיהיו בבית הקזינו, מיקומם והסדרת הגישה אליהם, הכל בכפוף לכללים. 42. הרשות תהיה רשאית לקבוע כללים בעניין פעילותו ודרכי ניהולו של בית קזינו, ככל שלא נקבעו בחוק זה, ובין השאר לקבוע הוראות בדבר: (1) קביעה, הגבלה או איסור על תשלומים בעד כניסה לבית קזינו או בעד שירותים אחרים הניתנים בו; (2) אישור סכומים מזעריים ומרביים לכל סוג של הימור בכל משחק הימורים ודרכי הצגתם של סכומים כאמור בבית קזינו; (3) באישור המפקח על המטבע - סוגי המטבע המותרים לצרכי משחק ההימורים; (4) דרכי הטיפול התלונות בקשר לבית קזינו; (5) כל פעילות נוספת המותרת או אסורה בבית קזינו; (6) איסור או הגבלה של פעולות מכל סוג שעלולות לפגוע בשיקול דעתו של המבקר בבית קזינו. 43. (א) הרשות רשאית לקבוע כללים בדבר דו"חות שעל בעל זיכיון להגיש לרשות, צורתם, מועדי הגשתם והפרטים שיש לכלול בהם, והיא רשאית להורות בדבר פרסומם או העמדתם כאמור לעיון הציבור. (ב) בעל זיכיון יגיש לרשות דו"חות במועדים ובמתכונת שקבעה, לגבי כל עניין שקבעה. 44. (א) בנוסף לאמור בכל דין, רשאית הרשות, בהתייעצות עם נציב מס הכנסה, לקבוע הוראות בדבר ניהול פנקסי חשבונות בבית קזינו לרבות סדרי ביקורת ופיקוח פנימיים שינהגו בבית קזינו. (ב) הרשות רשאית, בכל עת, לערוך בקורת חשבונות של בית קזינו ולדרוש כל מסמך וידיעה הנוגעים לעניין. (ג) הרשות רשאית להורות כי מפקח שמונה מטעמה לפי סעיף 57 יימצא בבית-הקזינו בכל עת שתורה, וכי בעל הזיכיון יעמיד לרשותו מקום להנחת דעתה. 45. (א) לא ייכנס לבית-קזינו - (1) מי שטרם מלאו לו 18 שנים; (2) מי שמשרת בצבא הגנה לישראל שירות סדיר או קבע, המצוי בשירות מילואים או לובש מדי צבא הגנה לישראל; (3) מי שמשרת במשטרת ישראל או מי שלובש מדי משטרת ישראל. (ב) הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו מקום בו נדרש אדם מכוח תפקידו. (ג) בעל זיכיון, או מי שהוא מינה לכך, (להלן - הממונה) לא יאפשר כניסה לבית-קזינו אלא למי שזיהה עצמו לפי כללים שנקבעו. (ד) הממונה, רשאי - (1) לסרב לאפשר כניסה לבית קזינו למי שיש יסוד לחשוב לגביו שהוא עלול להפר את הסדר בקזינו, מכוח צו של בית משפט מכל סיבה סבירה אחרת על פי שיקול דעתו הבלעדי. (2) לדרוש מאדם לעזוב את בית הקזינו אם הוא נמצא במקום תוך הפרה של הוראות חוק זה או תקנות, כללים, או הוראות מנהל שניתנו מכוחו, או כללי התנהגות במקום שאושרו על ידי הרשות או שיש יסוד לחשוב שהימצאותו במקום עלולה לגרום להפרת כל אחד מאלה או של תנאי הזיכיון בידי בעל הזיכיון. (ה) סירב אדם לדרישה כאמור בסעיף קטן (ג), רשאי הממונה לנקוט באמצעים סבירים להרחיקו, לרבות שימוש בכוח סביר, הנחוץ לפי הנסיבות. (ו) הממונה חייב לסרב לאפשר כניסה לבית-קזינו למי שהרשות הורתה לו למנוע את כניסתו. סימן ג': עובדים בבית -קזינו וספקים 46. (א) לא יועסק ולא יעסוק אדם בתחומי בית-קזינו בין כעובד ובין בדרך אחרת בעיסוק כאמור בסעיף קטן (ב), אלא אם יש לו אישור העסקה תקף (להלן - אישור העסקה), שניתן על ידי הרשות בדרך שנקבעה בכללים, ובהתאם לתנאי האישור, לרבות תנאים בעניין המקום והתפקיד שבו יועסק; לצורך זה רשאית הרשות לקבל מידע על אודות המבקש מהמרשם הפלילי. (ב) לא יועסק אדם כאמור בסעיף קטן (א) אם משטרת ישראל הודיעה כי היא מתנגדת להעסקתו מטעמים של ביטחון הציבור, או מכל טעם אחר. (ג) הוראות סעיף זה יחולו על מי שמועסק בכל אחד מאלה: (1) ניהולי השתתפות או סיוע במשחק הימורים, לרבות הפעלה או פעולה במיתקן משחקי הימורים או מכונת משחק הימורים או באביזרי משחק הימורים; (2) שמירתם, רישומם, הוצאתם, מסירותם או קבלתם של כספים בבית הקזינו או של אביזרי משחק הימורים; (3) צפיה או פיקוח על משחקי הימורים ועל כל מי שנמצא בחצר הקזינו. (4) צפיה או פיקוח על מי שמועסק כאמור בסעיף קטן זה. (ד) הרשות רשאית לקבוע כללים בדבר כישוריו והכשרתו של מי שיועסק על פי אישור העסקה. (ה) הרשות רשאית לעכב את החלטתה בבקשה למתן אישור העסקה, אם מתנהלת נגד המבקש חקירה או תלוי ועומד נגדו אישום בעבירה שלדעת הרשות יש בה כדי לפסלו מלהיות מועסק כאמור. (ו) אישור העסקה יינתן לתקופה שלא תעלה על שנה אחת בכל פעם. (ז) הרשות רשאית לבטל אישור העסקה אם נתקיים בבעל האישור אחד מאלה: (1) הוא הפר הוראה מהוראות חוק זה או כללים ותקנות על פיו או תנאי מתנאי האישור; (2) הוא רכש, במישרין או בעקיפין, זכויות בבית קזינו או בעסק של ספק לבית קזינו; (3) הוא הורשע בישראל או מחוצה לה בעבירה שלדעת הרשות, יש בה כדי לפסלו מלהיות מועסק בבית קזינו; (4) הוא הוכרז בישראל או מחוצה לה פסול דין או פושט רגל; (5) לא המציא פרטים מהותיים או המציא פרטים כוזבים בבקשה לאישור העסקה; (6) משטרת ישראל הודיעה כי היא מתנגדת להמשך העסקה מטעמים של ביטחון הציבור; (ח) בוטל אישור העסקה של מועסק, לא יינתן לו אישור העסקה אלא לאחר שחלפו לפחות שלוש שנים מיום שחדלה העילה לביטול. (ט) לגבי מבקש אישור העסקה שלא היה תושב ישראל ב- 5 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה רשאית הרשות לדרוש, במקום מידע מן המרשם הפלילי או בנוסף אילו, תעודות ומסמכים אחרים לצורך בדיקה אם המבקש ראוי לעסוק בעיסוק כאמור. (י) הרשות רשאית לקבוע בכללים איסור או הגבלה על מי שמועסק בבית קזינו לקבל כספים או טובת הנאה אחרת מלקוח וכן לקבוע כללי לבוש והתנהגות למועסק בעת שהייתו בקזינו. 47. (א) הרשות רשאית לקבוע כללים בדבר אחד או כמה מאלה: (1) אישורם של ספקים מורשים של ציוד למשחקי הימורים ושל שירותים, ואיסור או הגבלה על ספק כאמור לספק שירותי תיקון של הציוד וכן שירותי הדרכה בנושא הפעלה וניהול של משחקי הימורים, שירותי פיקוח עליהם וכל שירות אחר הקשור, במישרין או בעקיפין, לבית קזינו ללא הרשאה מאת הרשות; (2) איסור על נותן אשראי לבית הקזינו להשתתף ברווחי בית הקזינו; (3) הרשאה למי שמארגן, בישראל או מחוצה לה, קבוצת אנשים למטרת משחקי הימורים בקזינו הישראלי כשהוא מקבל תמורה התלויה בהפסדיהם במשחק או שהקזינו מכסה חלק מהוצאות הבאת הקבוצה (להלן - ארגון מהמרים) וכן איסור על מתן תשלום לאדם כאמור על ידי בית קזינו אלא אם כן קיבל הרשאה מאת הרשות. (ב) לא יתקשר בעל זיכיון עם ספק לשם אספקת ציוד או שירותים אלא אם אושר הספק על ידי הרשות. סימן ד': חובות בעל זיכיון 48. (א) בעל זיכיון לא ייתן ללקוחותיו אשראי מכל סוג שהוא או בדרך כלשהי. (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), רשאי בעל זיכיון לתת אשראי למי שהוכיח להנחת דעתו כי הוא נמצא בישראל עפ"י אשרה ורשיון לישיבה מעבר או על פי אשרה ורשיון לישיבת ביקור כמשמעותם בחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952 (להלן - תייר). (ג) הרשות תקבע כללים למתן אשראי לתייר. 49. לא יפרסם אדם בישראל בכל דרך שהיא לרבות בכל אמצעי אלקטרוני המיועד להישמע או להיראות בישראל, כל פרסום או פרט הנוגע לבית קזינו או למשחקים שבו, למעט: (1) פרסום שם הקזינו, ושעות פתיחתו - על גבי בית הקזינו; (2) פרסום שהורשע על ידי הרשות, בעלון או חוברת מידע המיועדים לתיירים ושאושרו לעניין זה על ידי הרשות. 50. לא יעשה אדם כל פעולה שעניינה ארגון מהמרים ולא ייתן סיוע לפעולה של ארגון מהמרים, אלא אם כן נעשתה הפעולה לפי כללים שקבעה הרשות לעניין ארגון מהמרים, ובאישורה, כאמור בסעיף 47 (א) (4). 51. (א) בעל זיכיון - (1) לא יפעיל משחק הימורים שלא על פי כללי משחק שאישרה הרשות; (2) לא יציב, לא ישתמש ולא יתיר להשתמש אלא במיתקנים, באביזרים ובמכונות משחקי הימורים שאישרה הרשות, במקום ובתנאים שאישרה; (3) לא יזמין ולא ירכוש מתקן או מכונת משחקי הימורים או אביזרי משחקי הימורים אלא בהיתר הרשות. (ב) הרשות רשאית לקבוע כללים בעניין - (1) הטיפול במתקני ואביזרי משחקי הימורים ושמירתם, בין כשהם משמשים ובין כשאינם משמשים במשחקי הימורים, לרבות אלה מהם שנפסלו או שהופסק השימוש בהם; (2) סדרי פיקוח ובדיקה של מתקני ואביזרי משחקי קזינו, בין שהם מבוצעים מטעם בעל הזיכיון ובין מטעם הרשות. 52. הרשות רשאית לקבוע בכללים - איסור או הגבלה על המחאה של מסמך המעיד על חוב הנובע ממשחקי הימורים וכן הסדרים בענין פשרה או מחילה מצד בעל זיכיון על חוב שקיים לגביו מסמך כאמור. 53. בעל זיכיון חייב - (1) להציג את הזיכיון שניתן לו על פי חוק זה במקום בולט סמוך לכניסה לחצרי קזינו וכן את כללי ההתנהגות בבית הקזינו שאישרה הרשות; (2) להפעיל את בית הקזינו בהתאם להוראות חוק זה, התקנות, הכללים והוראות מנהל שלפיו, לרבות תנאים שבזיכיון; (3) להפעיל את בית הקזינו ברמה נאותה ותוך הקפדה על הגינות יושר וטעם טוב; (4) להעמיד לרשות באי בית הקזינו שירותים שנקבעו על ידי הרשות ולא להעמיד לרשותם בבית הקזינו שירותים אחרים, לרבות בידור, אלא אם כן אושרו על ידי הרשות ובהתאם לתנאי האישור; (5) למלא אחר כל הוראות הרשות בנוגע לאמצעים למניעת התמכרות למשחקי הימורים ולטיפול במתמכרים כאמור. פרק ה': מיסוי 54.באין הוראה אחרת בחוק זה, יחולו לגבי כל מס לפי פרק זה הוראות החוקים שלפיהם הוא מוטל, וכל מונח שמתייחס למס כלשהו יתפרש לפי המשמעות שיש לו בחוק שלפיו מוטל אותו מס. 55. (א) על הכנסתו של בעל הזיכיון יוטל היטל בשיעור שקבע השר בצו, באישור ועדת הכספים של הכנסת (להלן - היטל משחקים) ולא פחות משיעור מס ערך מוסף, לפי חוק מס ערך מוסף. לענין זה, "הכנסה" - כפי שיקבע השר באישור ועדת הכספים של הכנסת, ובלבד שהחובות הנובעים ממשחקי הימורים שלא נפרעו, לא ימעטו ממנה. (ב) השר רשאי לקבוע שיעורים שונים של היטל משחקים לבעלי זיכיון שונים, בהתאם להיקף השקעתם ובהתאם למיקומו של בית הקזינו, וכן רשאי הוא לקבוע את המועד לתשלומו של היטל המשחקים ואת אופן התשלום. (ג) לעניין גביה, פנקסים, דו"חות, קנסות, הפרשי הצמדה וריבית וסמכויותיו ביצוע יראו את היטל המשחקים כאילו היה מס ערך מוסף, אלא אם כן נאמר אחרת. (ד) בעל זיכיון יהיה מוסד כספי כמשמעותו בחוק מס ערך מוסף, אולם על פעילותו לא יוטל מס שכר ורווח אלא היטל משחקים לפי פרק זה. 56. (א) שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאי לקבוע כי שיעור של לא פחות מ- 10% ולא יותר מ- 30% מסכום היטל המשחקים שבו חייב בעל זיכיון יישאר בידי הרשות, וישמש כאמור בסעיף קטן (ב). (ב) (1) הרשות תמנה ועדה שהרכבה יהיה: יושב ראש הרשות, נציג השר ברשות, נציג שר התיירות ברשות, נציג שר הפנים וראש הרשות המקומית שבה מצוי בית קזינו (להלן - הוועדה); (2) הוועדה תקבע את אופן השימוש בכספי היטל המשחקים לפי סעיף קטן (א), ואת חלוקתם ובלבד שהסכומים ישמשו בתחום הרשות המקומית שבה מצוי הקזינו למטרות חינוך, סעד, בריאות, טיפול במתמכרים, קידום תיירות. פרק ו': סמכויות פיקוח ביקורת וקנסות 57.(א) לצורך פיקוח על ביצוען של הוראות חוק זה, הכללים, התקנות והוראות מנהל שלפיו ולפי תנאי הזיכיון רשאי יושב ראש הרשות למנות מפקחים, שיהיו עובדי הרשות. (ב) למפקחים שמונו כאמור בסעיף קטן (א) יהיו כל הסמכויות כאמור בסעיפים 108 עד 111 לחוק מס ערך מוסף. 58. (א) הרשות תהיה מוסמכת להטיל קנסות על בעל זיכיון על הפרת הוראות חוק זה והתקנות על פיו, כפי שייקבע בתקנות, באישור ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. (ב) הרשות תהיה מוסמכת להטיל קנסות על בעל זיכיון על הפרת הוראות חוק זה והתקנות על פיו בהתאם להוראות חוק העבירות המנהליות, התשמ"ו-1985. פרק ז': עבירות ועונשים 59.מי שהפעיל בית קזינו ללא זיכיון בר-תוקף, או בניגוד לתנאי הזיכיון או תוך הפרת הוראות חוק זה יראו אותו כמי שעבר עבירה של מחזיק או מנהל מקום משחקים אסורים על פי סעיף 228 לחוק העונשין. 60. מי שנכנס לבית קזינו או נמצא בו תוך הפרת הוראה מהוראות חוק זה, הכללים והתקנות לפיו, דינו - מאסר ששה חודשים. 61. (א) לא ישתתף במשחק הימורים אדם, שהוא מעורב בניהול, הפעלה, פיקוח או המנהל של בית קזינו, או שהוא מועסק בו, אלא אם עשה כן במסגרת תפקידו כמי שמנהל או מדריך משחק, ובמידה הדרושה לכך. (ב) העובר על האמור בסעיף קטן (א), דינו - מאסר שלוש שנים או קנס, בסכום שהוא פי 3 מהסכום הקבוע בסעיף 61 (א) (3) לחוק העונשין. 62. מי שעשה אחת מאלה, דינו - מאסר 5 שנים או קנס עד מיליון שקלים חדשים - (1) השתמש במשחקי הימורים, באביזרי משחק שזויפו, סומנו או שנעשה בהם שינוי; (2) החזיק או השתמש בעל מתקן או חפץ המיועד לאפשר הונאה במשחק או הטייתו; (3) השתמש בהפעלת מכונת משחק במטבע שאינה הילך חוקי או בחפץ או באמצעי שלא יועדו להם כדין; (4) החזיק או הפעיל בקרבת מתקן משחקי הימורים, מחשב או מכשיר או מיתקן אלקטרוני, חשמלי או מכני המסוגל לרשום, לנתח או לחזות תוצאות משחק הימורים, או את סיכויי הזכייה בו; (5) עשה דבר במכונת משחק או לגביה, לרבות שימוש בתוכנית, בשיטה או במכשיר מגנטי או אלקטרוני העשוי לשנות או להטות את סדרי הזכייה המותקנים בה או כדי להוציא מתוכה כספים, אסימונים שלא על פי כללי המשחק מבלי שהוסמך לכך כדין; (6) מי שאינו עובד בית הקזינו המועסק אותה שעה במשחקי הימורים, החזיק בתחומי בית הקזינו מפתח או כל מכשיר שהותאם לפתיחתה של מכונת משחק או של מקום המיועד לכספים או אסימונים המשמשים במשחקי הימורים; (7) השתמש באביזר למשחק הימורים לכל תשלום או תמורה מחוץ לבית הקזינו. 63. מי שעשה אחת מאלה בכל עניין הנוגע למשחק הימורים, דינו - מאסר 3 שנים - (1) קיבל לעצמו או לאדם אחר, או השפיע על כל אדם לתת לו או לאדם אחר כסף, טובת הנאה, דבר ערך, בטוחה או אביזר משחק הימורים בדרך של מצג שוא, להטוט, מהלך או שיטת הונאה או שימוש במרמה במתקן, ציוד או כל מכשיר או חפץ מסוג המשמש או הנראה כרגיל במשחק הימורים; (2) הפחית את שיעור הסכום שהשתתף בו במשחק שהוא הפסיד או עמד להפסיד בו. 64. חבר הרשות שהפר הוראה מהוראות סעיף 13 (ב), דינו - מאסר שנה וקנס עד מליון שקלים חדשים. 65. (א) מי שהפר כללים להפעלת בית קזינו שנקבעו לפי סימן ב' לפרק ד', דינו - מאסר 3 שנים וקנס. (ב) מי שהעסיק אדם תוך הפרת הוראות סימן ג' לפרק ד', דינו - מאסר שנתיים וקנס. (ג) מי שעסק בתחומי בית קזינו ללא אישור העסקה כאמור בסעיף 46 (א), דינו - מאסר שנתיים וקנס. (ד) מי שהפר הוראה מהוראות סעיף 47, דינו - מאסר 3 שנים וקנס. 66. מי שמסר פרטים לא נכונים בבקשה, בדו"ח או במסמך אחר על פי חוק, דינו - מאסר 3 שנים וקנס. 67. מי שלא קיים דרישה לפי פרק ו' או שסירב למסור פרטים למפקח או שהפריע לו במילוי תפקידו, דינו - מאסר שנתיים וקנס. 68. (א) נעברה עבירה לפי חוק זה בידי חבר בני אדם, מואגד או בלתי מואגד ייאשם בה גם כל נושא משרה בו, אלא אם כן הוכיח שהעבירה נעברה שלא בידיעתו או שנקט כל האמצעים הסבירים למניעתה; לענין זה "נושא משרה" - כהגדרתו בפקודת החברות. (ב) נעברה עבירה לפי חוק זה בידי עובד או שליח כשהוא פועל בתחום תפקידיו, יואשם בעבירה גם מעבידו או שולחו של העבריין אלא אם, כן הוכיח שהעבירה נעברה שלא בידיעתו או שנקט כל האמצעים הסבירים למניעתה. 69. בעבירה נמשכת על פי חוק זה רשאי בית המשפט להטיל קנס נוסף בשיעור החלק החמישים של הקנס שהוא רשאי להטילו, לכל יום שבו נמשכת העבירה. 70. ראה בית המשפט שיש יסוד להניח שאדם ביצע פעולה בן הפעולות שיוחדו לבית קזינו בלי שקיבל זיכיון לפי חוק זה, או שבעל זיכיון הפעיל מכונות או אביזרים למשחקי הימורים תוך הפרת הוראות חוק זה, יצווה על תפיסתם; על תפיסה כאמור יחולו, בשינויים המחויבים, הוראות סעיפים 33 עד 42 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) (נוסח חדש), התשכ"ט-1969. פרק ח': הוראות שונות 71. הרשות רשאית בכללים תנאים והגבלות להעברה או לרכישה של זכויות בתאגיד שהוא בעל זיכיון ועל חובת דיווח על העברה או רכישה כאמור. 72. (א) בעל זיכיון ועובדיו יתייחסו למידע שבידם אודות מהמרים כאל מידע סודי ולא יגלו אותו, אלא אם כן נתקיים אחד מאל: (1) האדם שאליו מתייחס המידע אישר בכתב את גילויו; (2) היועץ המשפטי לממשלה התיר לגלותו; (3) ניתן צו של בית משפט לגלותו; (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), בעל זיכיון ועובדיו ימסרו לרשות ולמפקחים, כל מידע שיתבקשו למסור להם. (ג) הרשות והמפקחים יתייחסו אל המידע שנמסר להם לפי סעיף קטן (ב) כאל מידע סודי ולא יגלו אותו אלא אם כן נתקיימו בתנאים שבפסקאות (1) עד (3) לסעיף קטן (א). (ד) אין לגלות מדיוניה של הרשות או מהחומר שהוגש לה או שהוגש לחבריה מכוח היותם חברי הרשות; אין בהוראה זו כדי למנוע גילוי על ידי הרשות לפי דרישת היועץ המשפטי לממשלה או לפי דרישת בית המשפט, או לפי דרישה של רשות מוסמכת של מדינה אחרת. 73. (א) על החלטות הרשות לפי חוק זה, למעט על החלטה לפי סעיף 33 (ג), ניתן לערער לבית משפט מחוזי. 74. (א) השר ושר התיירות ממונים על ביצוע חוק זה והם רשאים בהתייעצות עם הרשות, להתקין תקנות בכל הנוגע לביצועו. (ב) הרשות, ביוזמתה או לפי דרישת השר ושר התיירות תקבע כללים והוראות בכל הנוגע לבתי הקזינו ככל הנראה לה דרוש לביצוע סמכויותיה לפי חוק זה. 75. בחוק העונשין - (1) במקום סעיף 225, יבוא: "איסור הגרלות והימורים 225. המארגן או עורך משחק אסור, הגרלה או הימור, דינו מאסר שלוש שנים או קנס פי חמש משווי הקנס כאמור בסעיף 61 (א) (3)"; (2) במקום סעיף 226 יבוא: "איסור משחקים 226. המשחק משחק אסור, דינו - מאסר שנה אחת או כפל הקנס כאמור בסעיף 61 (א) (2)"; (3) במקום סעיף 228 לחוק העיקרי, יבוא: "ניהול מקום משחקים אסורים 228. המחזיק או מנהל מקום משחקים אסורים, או מקום לעריכת הגרלות או הימורים, או מקום שלא קוים לגביו צו לפי סעיף 229, דינו מאסר שלו שנים או קנס פי 5 משווי הקנס כאמור בסעיף 61 (א) (4) המשכיר חצרות או מרשה את השימוש בהם בידיעה שישמשו מקום למשחקים אסורים, או לעריכת הגרלות או הימורים, דינו - מאסר שנה קנס מהקנס כאמור בסעיף 61(א)(9)"; (4) אחרי סעיף 228, יבוא: "חזקה 228א מי שביצע עבירה כאמור בסעיף 225 או 228 רואים אותו גם כמי שלא קיים תנאי מתנאי רשיון שניתן על פי חוק רישוי עסקים התשכ"ח-1968, בין אם העבירה בוצעה בעסק טעון רישוי לפי חוק זה ובין אם לא, ויחולו עליו הוראות חוק זה"; (5) בסעיף 231 (א) - (1) בפסקה (1), במקום "היתר מאת שר האוצר או מאת מי ששר האוצר הסמיכו לכך" יבוא "היתר מאת הרשות להסדר משחקי הימורים, לפי חוק משחקי הימורים, התש"ס-2000; (2) ובסופו יבוא: "(3) על משחקי הימורים שהותרו לפי חוק משחקי הימורים, התש"ס-2000". הצעות חוקהימורים