דיני עבודה בקרית שמונה | עוֹרך דין רונן פרידמן

זקוקים לעורך דין דיני עבודה בקרית שמונה ? מתי כדאי לתבוע מעסיק באמצעות עו"ד לענייני עבודה ? בין אם אתם מעסיקים ובין אם אתם עובדים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון, מיומן ובקיא בתחום דיני עבודה.

מטרת דיני עבודה בקרית שמונה להגן על גם על העובדים וגם על המעסיקים. עורכי דין דיני עבודה בקרית שמונה מעניקים ייצוג משפטי וייעוץ בענייני עבודה במגוון הליכים משפטיים. כל מעסיק וכל עורך דין המתמחה בדיני עבודה בקרית שמונה, חייב להכיר בשינוי המהותי שעבר תחום דיני העבודה בשנים האחרונות, אנו מאמינים כי שיתוף הלקוח באסטרטגיית ניהול המשפט מהווה את הבסיס להצלחה ולכן אנו מעמידים לרשותכם "מדריך דיני עבודה" שבאמצעותו תוכלו לקבל הצצה לעולם דיני העבודה. לרשימת הפוסטים המלאה - 🔍 עורך דין דיני עבודה קרית שמונה ##מחיר (שכר טרחה) עורך דין דיני עבודה:## מרבית העובדים והמעסיקים שהחליטו לבחור באופציה של "עורך דין דיני עבודה זול" - כלומר לייצג את עצמם...ולא להיות מיוצגים על ידי עורך דין מומחה בדיני עבודה בקרית שמונה, מצאו את עצמם מתמודדים עם סיטואציות שהם לא בהכרח מבינים כראוי. האם עורך דין שעובד על אחוזים נחשב "עורך דין זול"? לא בהכרח. לעיתים שכר טרחת עורך דין דיני עבודה באחוזים נגזר מהפחתת תשלום. (1) תביעות בבית הדין לעבודה

##(א) טענת התפטרות בגלל מעבר לגור בקריית שמונה## לפנינו תביעת התובע לתשלום פיצויי פיטורים, תמורת הודעה מוקדמת והטבות פנסיוניות. התובע העלה טענות חלופיות ביחס לנסיבות סיום יחסי העבודה: מצד אחד - טען כי פוטר מעבודתו ללא הודעה מוקדמת על ידי דרור לאחר שהתלונן בפניו על גובה שכרו; מנגד טען כי התפטר מעבודתו בנסיבות המזכות אותו בפיצויי פיטורים, עקב העברת מקום מגוריו לקריית שמונה תוך מתן הודעה מוקדמת על התפטרות. על פי גרסת התובע בחודש עבודתו האחרון (נובמבר 2006) הם החלו לעבוד גם במפעל הנתבעת במשמרת לילה, והובטח כי העובדים יקבלו שכר בהתאם. בתשובה לשאלה בנוגע למכתב שנכתב מטעמו על ידי מזכיר האיגוד המקצועי לפיו התפטר מעבודתו עקב מעבר לקריית שמונה, השיב: "זה אפשרי, אבל לא הגשתי שום הוכחה לדרור. אין שום דבר שיעיד על כך. ". עזיבתו של התובע גרמה נזק לחברה, עקב השבתת המכונות ותשלום שכר לעובדים שלא עבדו. ##הכרעת בית הדין לעבודה:## המעבר לקריית שמונה לא היה הסיבה להתפטרות התובע מעבודתו, אלא החלטה שהתקבלה על ידו לאחר שסיים את עבודתו אצל הנתבעת. ##(ב) העסקת עובדים זרים ללא אישור בקרית שמונה## הנאשם הגיש כתב אישום נגד הנאשמים בגין עבירה של העסקת עובד זר שלא כדין, עבירה לפי סעיף 2 (א) (1) ו- 2 (א) (2) לחוק עובדים זרים. בכתב האישום נטען כי בתאריך 1.6.00 בשעה 12:00 או אחריה, נמצא עובד עבודה של נאשם 1 בקריית שמונה והיא העסיקה. אותו שלא כחוק. נטען כי בגלל הקטיושות לא היו מספיק עובדים, אז היה עיכוב בעבודה, אז השתמשנו בקיבוץ כפר גלעדי. "מר בר אמר כי ראה את העובד בפעם הראשונה באותו בוקר במשרדי החברה בקריית שמונה. על פי העדויות שנשמעו בבית הדין לעבודה, היה מחסור בעובדים בעבודות גינון בקריית שמונה, ולכן הנאשם ביקש ממנו להביא עובדים נוספים מהקיבוץ, שם היו משרדי השותפות, כאשר המחסן, ששימש גם משרד, היה בקריית שמונה. ##הכרעת בית הדין לעבודה:## כל עוד הנאשם, שהוא גם נציג של השותף הבלתי מוגבל - הנאשם, לא יכול היה לדעת שבאותו יום עובד עובד זר שהוא לא מכיר, ושעבורו לא נתן הוראה ספציפית להעסיק אותו, זה הוכח שהוא לא פעל ב"רשלנות "או" מחשבה פלילית ". "כנדרש לצורך הרשעת הנאשמים. ##(ג) בקשה למתן צו נגד הפסקת עבודה בקרית שמונה בשל חשדות## ביום 1/4/96, במקביל להגשת תביעתו לבית המשפט, הגיש התובע בקשה לצו מניעה זמני האוסר על הנתבעים להפסיק את עבודתו של התובע בעיריית קריית שמונה (ועוד כמה סעדים הקשורים לכך). התובע מונה למנהל מחלקת הגבייה בעיריית קריית שמונה. העירייה, הקובעת, בין היתר, כי מאחר שהתובע נתפס כמעילה או מתעמר בתפקידו, העירייה רשאית להפסיק את עבודתו עד לבירור האישום, מכוח סעיף 74 לחוקת עובדי השלטון המקומי וכי סיום כזה קופא את יחסי העבודה בינו לבין העירייה. הוויכוח בפני המועצה. עובד ברשות מקומית שכנגדה הועלו חשדות זכאי לקבל טיפול בהתאם לנהלי ההשעיה המפורטים בחקיקה המשמעתית, מבלי להיחשף לתנאים גרועים יותר הקבועים בחוקה העבודה. ##הכרעת בית הדין לעבודה:## הפסקת העבודה, באופן בו נעשתה, לא הייתה כדין ולכן, בהתאם להסכם בין הצדדים מיום 2/4/96 - אני מקבל את התביעה. ##(ד) טענת אפליה בעבודה של שוטרים בקרית שמונה## התובעים מבקשים למעשה לערוך השוואה בין תנאי העבודה שלהם לבין תנאי העבודה של שוטרים המשרתים בקו העימות - ברמת הגולן (קצרין), קריית שמונה ושוטרים "כחולים" במחסום ארז ליד שדרות. וכן שוטרים מינהליים המשרתים באזור יהודה ושומרון. א'. התובעים מבססים את טענת האפליה שלהם בהשוואה לחמש קבוצות שוטרים שחבריהן מקבלים / קיבלו תוספת א ': שוטרים המשרתים בקרית שמונה. לטענת התובעים, יש להשוות אותם לשוטרי קריית שמונה שכן בניין היחידה בה הם מבצעים את פעילותם המינהלית נמצא במקום בו קיים סיכון ביטחוני וכי כל כניסה ויציאה מסכנת את השוטר בסכנה - כמו זה היה בקריית שמונה ערב אישור המפכ"ל. הנאשם טוען, מנגד, כי ההחלטה לתת לשוטרים המשרתים בקריית שמונה וברמת הגולן נספח א 'היא החלטה היסטורית ונקודתית שתקפה רק עבורם, ואינה מלמדת על הנורמה הכללית שיש בה התחיל. שוטרים המשרתים בקרית שמונה וברמת הגולן זכאים לתוספת נוספת עבור שוטרים ייעודיים בקריית שמונה. (למעט צוות מנהלי) זכאים להוספת פעילות ב 'בסמכות המפכ"ל לאישור פעילות א' לשוטרים, בהתאם לקריטריונים של צה"ל לתעסוקה ברמת הגולן ובגבול לבנון - תוקף ההיתר. הוא 1/4/88. אם שוטרי משטרת קריית שמונה מהווים קבוצה בעלת מאפיינים זהים לתובעים, הרי שגם אם ההחלטה בעניינה של הראשונה ניתנה באופן חריג, האחרונים רשאים להשוות את תנאיהם. הצדדים חלוקים ביניהם על הסיבות שהובילו לאישור המפכ"ל, אך אין חולק כי אישור זה התייחס רק לשוטרים המיועדים בקרית שמונה ולא למשטרה המינהלית שם. מכאן ברור שמיקומו של בניין המינהל בקריית שמונה (אם הוא בכלל נמצא במקום מסוכן) לא היה הבסיס לאישור המפכ"ל (אחרת גם משטרת הממשל תקבל את התוספת). ##הכרעת בית הדין לעבודה:## באשר לפעילות בשטח, אין חולק כי פעילות התובעים אינה מתקיימת במקום בו קיים סיכון ביטחוני ולכן לא ניתן לראות בהם תנאי עבודה זהים למשטרת קריית שמונה ובכל דבר במקרה שאין קיפוח בין שווים. ##(ה) דמי נסיעה לעבודה בקרית שמונה## בכתב התביעה נאמר כי התובע עבד בשירות הנתבעים מיום 27/6/05 ועד ליום 31/6/05. הנאשמים מנהלים מסעדה בקריית שמונה. על ידי התובעת נטען כי היא זכאית להחזר הוצאות נסיעה, בגין נסיעות עירוניות, בסך כולל של 272 ₪, ולסכום של 80 ₪ בגין נסיעה מיוחדת לקריית שמונה ביום 13/9/05, כאשר לתובעת הובטח כי משכרה ישולם במקביל. הנתבעים טענו כי התובעת גרמה להם נזק ניכר בהגעה לעבודה מאוחר באותו יום וכן בתפקוד שלה. באשר לעלות הנסיעה לקריית שמונה ביום 13/9/05, אף שלא הוצגו כל ראיות מטעם התובעת המעידות על עלות הנסיעה כפי שנרשמה בכתב התביעה (80 ₪), הנסיעה בפועל לקרית שמונה באותו יום, בניסיון להגיע להסכמה בדבר שכרו של התובע, לא נדחתה. על ידי הנאשמים ואף אושרו על ידם. ##הכרעת בית הדין לעבודה:## לפיכך, הריני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת את עלות הנסיעה, כאמור, בסך 80 ₪ בנוסף להפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 13/9/05 ועד למועד התשלום המלא בפועל. (2) מהם חובות המעביד כלפי העובד ?

החוק מטיל על כל מעסיק בקרית שמונה חובה למסור לעובד הודעה לעובד על תנאי העסקה לא יאוחר משלושים ימים מהיום שהעובד התחיל לעבוד אצלו. (3) מהן זכויות עובדת בהריון ולאחר חופשת לידה ?

החוק אוסר על פיטורים בהריון בקרית שמונה ללא היתר, גם במקרים בהם המעביד לא ידע כלל על ההיריון בעת ההחלטה על הפיטורים, וגם אם הפיטורים אינם קשורים להיריון. (4) האם ניתן להגביל את חופש העיסוק ?

במקרים מסוימים ניתנה למעסיק אפשרות להגביל את חופש העיסוק של עובדיו. הגבלת חופש העיסוק בקרית שמונה נעשית בדרך כלל באמצעות תניית אי תחרות בחוזה עבודה כל עוד מטרתה להגן על אינטרס לגיטימי של המעביד והיא אינה חורגת מעבר לסביר. (5) מה ההבדל בין חוזה עבודה לבין חוזה רגיל ?

בחוזה רגיל היחסים בין הצדדים לחוזה בקרית שמונה בדרך כלל מסתיימים לאחר חתימת החוזה, יחודו של חוזה עבודה אישי הוא בכך שהוא יוצר יחסים מתמשכים, כלומר לאחר חתימת החוזה היחסים בית הצדדים רק מתחילים ותנאיהם משתנים מעת לעת. (6) רכיבי השכר

החוק קובע שכר מינימום לעובדים וחל גם על תשלום על התלמדות בעבודה בקרית שמונה, כאשר שכר יסוד הנו השכר "הרגיל" לעניין גמול שעות נוספות משמעו, השכר המשתלם בעד השעות שקדמו לשעות הנוספות.
מחשבון מיסים עיפרון ומחברת
תשלומים ישירים או בלתי ישירים המשתלמים לעובד שלא בעד פרקי הזמן שבהם לא עבד ולא העמיד עצמו לרשות העבודה הם בתחום התנאים הסוציאליים כגון: ##(א)## דמי הבראה - צו ההרחבה הכללי בדבר תשלום דמי הבראה קובע כי הזכאות לדמי הבראה, קמה רק לאחר שהשלים העובד את שנת עבודתו הראשונה. ##(ב)## דמי חגים - מענק חג הוא הטבה כספית טהורה, שממנה נהנה העובד בלבד, לכן בהיותה טובת הנאה לעובד מדובר בזכות נלווית אשר ניתנת לפדיון גם לאחר תום יחסי עובד-מעביד. ##(ג)## דמי חופשה שנתית - חוק חופשה שנתית מקנה לעובד זכות לקבל חופשה שנתית, ובמקביל מוטלת על המעביד בקרית שמונה חובה לתת אותה. פדיון חופשה, המשולם מכוח חוק חופשה שנתית, תכליתו לפצות את העובד שמסיבה זו או אחרת לא ניצל בתקופת עבודתו אצל המעסיק את ימי החופשה השנתית המגיעים לו. ##(ד)## דמי מחלה - חוק דמי מחלה מעניק לעובד זכות לקבל דמי מחלה בעד תקופת מחלתו. גם כאן ראוי לשים לב שהוראות הפטור למעביד מתשלום דמי מחלה מתייחסת לדמי מחלה לפי חוק דמי מחלה ולא לפי חוקים אחרים. ##(ה)## דמי נסיעות - על המעביד החובה להשתתף בהוצאות הנסיעה של עובדיו לפי תעריף תחבורה ציבורית, גם כאשר העובד עושה שימוש ברכבו הפרטי, כאשר תקרת החזר הוצאות הנסיעה ליום עבודה נקבע בצו ומתעדכן מעת לעת. ##(ו)## תשלומי אש"ל - זכות זו אינה בגדר שכר עבודה במובן הצר של המילה, היינו תמורה בעד עבודה שנעשתה. חובת המעביד להשתתף בתשלום אש"ל במהלך תקופת העבודה אינה ניתנת לפדיון אלא אם כן הוסדרה הזכות לפדיון בחוק או בהסכם. ##(ז)## תשלומים לקרן פנסיה - כל עוד לא מתאפשר להפריש עבור העובד את ההפרשות הנדרשות לקרן הפנסיה, זכאי העובד לפיצוי בגין אי-ביצוע ההפרשה לפנסיה, כאשר גיל הפרישה בישראל הינו אחיד וקבוע ולא המתחשב בנתוניו הפרטניים של כל עובד בקרית שמונה. רכיבי שכר נוספים ניתן למצוא, בעיקר בענף ההי-טק, במקרים של הסדר של הענקת אופציות לעובדים לרכישת מניות של חברה שנועד להעניק הטבה כלכלית לעובד. (6) הלנת שכר

על מנת להרתיע מעבידים בקרית שמונה מלא לשלם לעובדים את שכרם בזמן ולמנוע מקרים של הפרשי שכר בין השכר שהעובד קיבל לבין השחר שמגיע לו, חוק הגנת השכר קבע כי במקרה של הלנת שכר לעובד ישולמו לו פיצויים.
יד כותבת שיק
(7) שעות עבודה ומנוחה

##(א) שעות נוספות ## - לנוכח הגידול בהיקף התופעה של התעלמות מעבידים בקרית שמונה מחובות רישום שעות עבודה המגמה כיום בעניין הוכחת שעות נוספות של עובד היא לקבוע כי בהעדר רישומים בקשר לעבודתו של העובד ע"י המעביד כמתחייב מהוראות החוק, יועבר נטל ההוכחה על שעות נוספות למעסיק. ##(ב) עבודה בשבת ## - תכלית איסור העסקה בשבת היא סוציאלית, תכלית זו באה לחייב את העובד לנוח שלושים ושש שעות בשבוע עבודה. התכלית השנייה היא תכלית המבקשת לשמר את צביונה היהודי של מדינת ישראל. ##(ג) הפסקה בעבודה## - החוק מחייב את המעביד להעניק לעובד הפסקות בעבודה. המונח "הפסקה" הקבוע בחוק שעות עבודה ומנוחה תלוי במכלול העובדות של כל מקרה. ##(ד) עבודה בחגים## - זכות עובד יומי לדמי חגים בגין עבודה בחג אינה מעוגנת בחוק כלשהו. זכות זו יכול ותבוא מהסכם קיבוצי, צו הרחבה ##(ה) עבודת לילה ## - חוק שעות עבודה ומנוחה מגדיר "עבודת לילה כעבודה ששתי שעות ממנה, לפחות, הן בתחום השעות שבין 22 ובין 06.00. (8) שימוע לעובד לפני פיטורים

מהי זכות השימוע ? זכות שימוע לעובד היא זכותו לדעת מהן הטענות המועלות כלפיו, ולהשמיע את טענותיו בפני הגורם שאמור להחליט על פיטוריו ולנסות לשכנעו להחליט אחרת. כנגד חובתו של המעביד בקרית שמונה לערוך לעובד שימוע טרם פיטוריו, ניצבת חובתו של העובד להופיע להליך השימוע, אי התייצבות לשימוע - משמעות אי התייצבות לשימוע היא ויתור של העובד על זכות הטיעון
צל אל אדם מפוטר מאחורי דלת ואדם שמחזיק את הראש
(9) פיטורים

השכר הקובע לפיצויי פיטורים מחושב בדרך כלל לפי ממוצע 12 החודשים האחרונים לעבודתו ועל מנת לזכות בתביעתו, על העובד להוכיח כי תקופת ה"הפסקה" לא הביאה לקטיעת רצף העבודה לצורך פיצויים. חוק פיצויי פיטורים מכיר ברציפות בעבודה לא רק אצל אותו מעביד אלא גם במקום עבודה אחד. במקרה של פיטורים שלא כדין הסעד אותו ראוי להעניק לעובר - פיצויי פיטורים בלבד או אכיפתם של יחסי העבודה, וכן היקפה הראוי של האכיפה - נתון לשיקול דעתו של בית הדין לעבודה.
פיטורים של אדם במשרד
(10) יחסי עובד מעביד

במשפט הישראלי למונח יחסי עובד מעביד אין הקרית שמונה מוחלטת ומובנו של מונח זה משתנה עם ההקשר בו הוא מופיע. קיימים 3 סוגים של עובדים: "עובד", "משתתף חופשי" ו"עצמאי", כאשר רק "עובד" זכאי לזכויות ולהגנות שמקנה משפט העבודה ואילו "משתתף חופשי" ועצמאי אינם זכאים להן. (11) אפליה הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות עובדים

לבית הדין לעבודה סמכות לדון בתביעות הטרדה מינית בעבודה, תביעה מכח החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה באזור קרית שמונה יכולה להיות מוגשת כנגד המטריד, על עצם מעשה ההטרדה, וכנגד המעביד, כמי שנושא באחריות בהתאם לחוק. (12) ארגוני עובדים

זכות ההתארגנות במישור יחסי העבודה הקיבוציים בישראל מוגשמת באמצעות ארגון עובדים יציג אחד העומד בתנאים הנדרשים בחוק, והמוגדר כ"ארגון העובדים היציג" והוא זה אשר יכול להיות צד להסכם קיבוצי מול המעסיק ותפקידו בין היתר לדאוג להשוואת תנאים בין עובדים שונים בקרית שמונה. (13) סוגיות נוספות בדיני עבודה

##(א) ##עובדי מדינה בקרית שמונה - על המדינה כגוף שלטוני חלה חובה מוגברת לנהוג , ללא שיקולים זרים, על פי כללי הצדק הטבעי וללא ניגוד אינטרסים, אך לא תמיד זהו המצב. קיימים מקרים בהם בית הדין לעבודה יבחן את סבירות ההחלטה של המדינה כגון העברה יזומה של עובדי הוראה, שכר עידוד, אישור שקילות לתואר לצורכי שכר, קיצור תקופת צינון ועוד. ##(ב)## עובדי שטחים - חוקי מדינת ישראל לא חלים באזור יהודה ושומרון אלא מוחלת בו תשתית המורכבת מן הרובד של הדין הירדני, ומצווים שהוציא המפקד הצבאי מתוקף הסמכות שהוקנתה לו על פי כללי המשפט הבינלאומיים. ##(ג) ## דיני עבודה בקיבוצים - "חבר קיבוץ" לא מוגדר כ"עובד" של הקיבוץ כשהוא מועסק במסגרת סידור העבודה הפנימי של הקיבוץ. במסגרת זו, חבר הקיבוץ לא מקבל "שכר" תמורת עבודתו. הקיבוץ לא משלם לו משכורת, לא מנפיק לו תלושי שכר ולא משלם לו זכויות סוציאליות. ##(ד) ## זכויות עובדים בפירוק חברה בקרית שמונה - קיימים מקרים בהם חברה נסגרת מבלי ששילמה לעובדיה את שכרם, במקרים מסוימים בית המשפט יכול לחייב את בעלי החברה באופן אישי לחובות העובדים בהליך המכונה "הרמת מסך", אולם הרמת מסך בדיני עבודה תיעשה רק במקרים חריגים.

 

הצעת חוק סיוע לקרית שמונה

הצעת חוק סיוע לקרית שמונה וליישובי קו העימות (תיקוני חקיקה) (הוראת שעה), התש”ס-2000 מעבר לתוכנית הסיוע הממשלתית ליישובי קו העימות שבצפון ולקרית שמונה בפרט, נדרשות השלמות על מנת לחזק את בסיסם הכלכלי, על כן מוצע לקבוע הנחות במס הכנסה לתושב קרית שמונה, מענק לעידוד השקעה במפעלי תעשיה ובבנינים למגורים בקרית שמונה. עוד מוצע כי תוקם קרן לסיוע לעסקים בישובי קו העימות וכן להאריך את הסובסידיה בייצור במשק הלול. הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום כ"ח בתמוז התש"ס - 31.7.2000 1. בפקודת מס הכנסה, אחרי סעיף 11א יבוא: "הנחה ממס לתושב קרית שמונה 11ב. (א) בסעיף זה - "קרית שמונה" - תחומי העיר קרית שמונה כמשמעה בתוספת הראשונה לפקודת העיריות; "תושב קרית שמונה" - יחיד שמקום מגוריו הקבוע בקרית שמונה, במשך שנים עשר חודשים רצופים לפחות. (ב) תושב קרית שמונה, שהיה תושב כאמור ששה חודשים לפחות בתוך שנת המס, זכאי להנחה ממס בשיעור שלא יפחת מ- 25% מהכנסתו החייבת לפי סעיפים 2(1), 2(2) ו-2(5). (ג) תחילתו של סעיף זה בשנת המס התש"ס (2000)." 2. בחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט-1959 - (1) אחרי סעיף 40ד יבוא: "מענק להשקעה בקרית שמונה 40ד1. על אף האמור בסעיפים 40ג ו- 40ד, בשנות המס התש"ס עד התשס"ג, שיעור מענק השקעה בהקמת מפעל תעשייתי בקרית שמונה, יהיה 38%; בסעיף זה ובסעיפים 40ד2 ו- 53ב1, "קרית שמונה" - תחומי העיר קרית שמונה כמשמעה בתוספת הראשונה לפקודת העיריות. קרן סיוע לעסקים ביישובי קו העימות 40ד2. שר המסחר והתעשיה יקים קרן סיוע לעסקים ביישובי קו העימות, לפי תקנות שיקבע באישור ועדת הכספים של הכנסת; בסעיף זה, "יישובי קו העימות" - ישובים שקבעו השרים באישור ועדת הכלכלה, ובלבד שביניהם קרית שמונה."; (2) אחרי סעיף 53ב יבוא: "סיוע בהקמת תשתית למגורים בקרית שמונה 53ב1. בעל קרקע בקרית שמונה, המיועדת לבנית דירות למגורים צמודות קרקע, זכאי למענק בסכום של 50% מהוצאות פיתוח התשתיות למגורים, ובלבד שלא יעלה על 100,000 שקלים חדשים, והכל לפי כללים שקבעו השרים." 3. בחוק הגליל, התשמ"ח-1988, בסעיף 2(ד)(1), בטבלה, בסופה יבוא: " 2003 13% 17% 2004 13% 17% 2005 13% 17% " דיני עבודה