הצעת חוק גבולות המדינה

הצעת חוק גבולות המדינה, התש”ס-2000 אחד מיסודותיה של המדינה הנו תחום הריבונות וגבולותיה, ואין מדינה ללא גבולות ידועים מפורסמים וברורים, העדר גבולות פוגע בריבונותה של המדינה ויוצר מצב אבסורדי, לפיו גבולותיה של המדינה משתנים על פי הנסיבות ועל פי מאזני הכוחות באזור. בעידן החדש, כאשר מדינת ישראל מכריזה על נכונותה לכונן שלום צודק כולל ובר-קיימא עם המדינות השכנות, טוב תעשה המדינה אם תכריז על פי חוק זה על גבולותיה הריבוניים. מאחר וכל השטחים אשר נכבשו ביוני 1967, מדינת ישראל מחזיקה בהם על-תקן של כובש, ובניגוד לאמנות הבינלאומיות ולאמנת האו"ם, הרי הם אינם חלק מהשטח הריבוני של מדינת ישראל, והכרזותיה של המדינה על מעמד השטחים או ספוחם אין לו כל תוקף בינלאומי, ואינו משנה ממעמדם כשטח כבוש, ולפיכך הצעת חוק זו מבטלת החוקים אשר ספחו את רמת הגולן מאחר והם סותרים חוק זה. פקודות שטח השיפוט והסמכויות, תש"ח - 1948, איננו מגדיר את שטח המדינה, אלא מתייחס למושג לא משפטי אלא דתי והוא "ארץ ישראל", וכולל בתחום של המדינה גם שטחים המוחזקים ע"י צבא הגנה לישראל, וע"י זה יוצר שני שטחים של המדינה, אחד שהריבון בו הכנסת והאחר שהריבון בו צה"ל, וכן שתי אוכלוסיות אחת הנושאת אזרחות ומשתתפת בבחירות, ואחרת המנושלת זכויות, דבר הסותר אופיה של המדינה כמדינה דמוקרטית, ולכן ומהנימוקים דלעיל מן הדין לקבל את הצעת החוק, מה גם שממשלת ישראל דרשה וקיבלה מהרשות הפלסטינית שינוי סעיפים באמנה הפלסטינית, מן הדין שתדאג לשנוי חוקים הסותרים את הסכמי אוסלו, ותהליך השלום המתחדש בערוץ הסורי. הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום י' בשבט התש"ס- 17.1.2000 גבולותיה של מדינת ישראל, הנם גבולותיה נכון ליום כ"ד באייר התשכ"ז (3 ביוני 1967). הוראות חוק רמת הגולן, התשמ"ב-1981 - בטלות. הצעות חוקשטחי יהודה ושומרון