הצעת חוק דרישת מידע על ידי גופים ציבוריים

הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון - דרישת מידע על ידי גופים ציבוריים), התש”ס-2000 חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 המסדיר את ההגנה על פרטיות האדם במספר מישורים ביניהם הגנה על הפרטיות במאגרי מידע, דיוור ישיר ומסירת מידע מאת גופים ציבוריים - לוקה בחסר. הצעת חוק זו מטרתה להסדיר את ההגנה על הפרטיות שעה שגוף ציבורי דורש מן האזרח מידע רגיש (מידע על אישיותו של אדם, מעמדו האישי, צנעת אישותו, מצב בריאותו וכיוצ"ב) שלא לצורך, דבר הקורה חדשות לבקרים. העובדה כי גוף ציבורי הוא זה שתובע את המידע הרגיש אינה מצדיקה חיטוט שלא לצורך בצנעת הפרט. הצעת חוק זו מגבילה את דרישת המידע לגבולות הנחוץ, מבלי לפגוע ביכולתם של גופים ציבוריים לדרוש מידע אישי, אם הוא חיוני למטרה החוקית שלשמה נדרש . הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום ט' בסיון התש"ס - 12.6.000 בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (להלן - החוק העיקרי), בסעיף 7, במקום "בפרק זה ובפרק ד' " יבוא "בפרק זה ובפרקים ד' ו - ד1' ". בסעיף 23 לחוק העיקרי, אחרי "בפרק זה" יבוא "ובפרק ד1' ". אחרי סעיף 23ח לחוק העיקרי יבוא: "פרק ד'1 : דרישת מידע על ידי גופים ציבוריים חובת קבלת היתר 23ט לא ידרוש גוף ציבורי מאדם מידע רגיש זולת אם ניתן על כך היתר משר המשפטים, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (בפרק זה - היתר); הודעה על מתן היתר לפי סעיף זה תפורסם ברשומות. שיקולים במתן היתר 23י לא ינתן היתר לפי סעיף 23ט זולת אם המידע הנדרש נחוץ למטרה שלשמה נדרש. פרוט בהיתר 23יא בהיתר יצויינו הפרטים אשר בעל ההיתר רשאי לדורשם והמטרה שלשמם הוא רשאי לדורשם. העברת מידע בין גופים ציבוריים 23יב על אף האמור בסעיף 23ג לא ימסור גוף ציבורי מידע רגיש זולת אם מקבל המידע מחזיק בהיתר לדורשו. סייג לגבי כוחות הבטחון 23יג הוראות פרק זה לא יחולו על מידע רגיש הנדרש על ידי גוף ציבורי הנמנה על כוחות הבטחון ולרבות בטחון הפנים. " 4. תחילתו של חוק זה 180 ימים מיום פרסומו. הצעות חוקגוף ציבורי