ערעור על חומרת גזר דין תעבורה

להלן פסק דין בנושא ערעור על חומרת גזר דין תעבורה:

פסק דין

א.     בפנינו ערעור על חומרת גזר דינו של בית משפט לתעבורה בנצרת (כב' השופט סבאג חנא), לפיו נגזר דינו של המערער, כמפורט:

1.     מאסר בפועל למשך 6 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות.

2.      6 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של נהיגה בזמן פסילה או גרם מוות ברשלנות.

3.      20 שנות פסילת רישיון נהיגה בפועל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה, זאת בניכוי 90 ימי פסילה מנהלית.
4.      6 חודשי פסילת רישיון נהיגה על-תנאי, למשך שנתיים.

5.     קנס בסך 300 ₪, או 3 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-3 תשלומים.

הערעור מופנה כנגד רכיב פסילת רישיון הנהיגה בפועל בלבד.

המערער הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון ולאחר שחזר בו מכפירתו, בכתב אישום מתוקן, המייחס לו עבירה של גרם מוות ברשלנות, עבירה של גרם נזק לאדם ולרכוש וכן עבירה של אי-ציות לאות שברמזור.

על-פי המיוחס למערער בכתב האישום המתוקן, בו הורשע לפי הודאתו כאמור, הרי שביום 20.3.04, סמוך לשעה 08:00, נהג המערער רכב פרטי מסוג פולקסווגן (להלן: "הפולקסווגן") בכביש מס' 77 (להלן: "הכביש") מכיוון צומת פוריה לכיוון צומת גולני (להלן: "הצומת").

כאשר הגיע המערער, תוך נהיגת הפולקסווגן, לצומת הוא פנה שמאלה והחל לחצותו תוך פנייה שמאלה לכיוון כביש מספר 65, כך עשה למרות שהרמזור בכיוון נסיעתו דלק באור אדום.

במצב זה התנגש הפולקסווגן ברכב הונדה שהגיע מכיוון כפר תבור לכיוון הצומת ואשר החל לחצות את הצומת כאשר הרמזור בכיוון נסיעתו הורה על אור ירוק (להלן: "התאונה").
כתוצאה מהתאונה, נהרג אדם ושלושה נוסעים נוספים שהיו ברכב ההונדה נפגעו קשה ונזקקו לאשפוז ולטיפול רפואי. המערער נפגע קל ונזקק לטיפול רפואי.

ב.     ב"כ המערער מפנה עיקר טענותיו, כאמור, נגד משך תקופת פסילת רישיון הנהיגה בפועל שנגזרה על המערער. נטען, כי העונש שנגזר אינו תואם את רף הענישה במקרים דומים, זאת בייחוד לאור נסיבותיו האישיות של המערער ונסיבות קרות התאונה העולות כדי טעות ולא כדי פזיזות וקלות-דעת.

ב"כ המערער מבקש להדגיש את עובדת העדר עבר פלילי בכלל ועבר תעבורתי בפרט בחיי מרשו, כל חייו התנהלו במישור הנורמטיבי, כך אובחן אף על-ידי שרות המבחן.
עוד מפנה ב"כ המערער לחוות-הדעת שנתקבלה ממפקדו של מרשו בצבא, לפיה מדובר בלוחם מצטיין בצוות המובחר בפלוגתו.

ב"כ המערער מוסיף וטוען, כי לאחר קרות התאונה ומתן גזר-הדין על-ידי בימ"ש קמא, סיכן המערער את חייו במסגרת מלחמת לבנון השנייה, כאשר שב לטנק בוער לאחר שחולץ ממנו וזאת על-מנת להציל את מפקד הטנק אשר היה פצוע קשה ולהעבירו למקום מבטחים.
נטען, כי נסיבה זו לא עמדה בפני בימ"ש קמא בעת גזירת דינו של המערער וכי יש להתחשב בנסיבה חדשה זו.

עוד נטען, כי לאחר אירועי הקרבות הקשים שחווה, חזר המערער לשרת ביחידתו, על-אף שהוצע לו לסיים את שירותו הצבאי בתפקיד שאינו קרבי.

ב"כ המערער מבקש להדגיש את חרטתו הכנה והאמיתית של מרשו, אשר נטל אחריות מלאה על קרות המקרה.

ב"כ המערער הגיש אסופת פסיקה וכן שני מכתבי המלצה ממפקדיו של המערער.
מנגד, מבקשת ב"כ המשיבה לדחות את הערעור, בהדגישה את הנסיבות החמורות של המקרה, כאשר המערער חצה צומת ברמזור אדום וגרם למותו של אדם ולפציעת אנשים נוספים.

עוד טוענת ב"כ המשיבה, כי בימ"ש קמא עשה חסד עם המערער כאשר לא גזר עליו מאסר בפועל של ממש שירוצה מאחורי סורג ובריח, בצדו של עונש פסילת הרישיון.

עוד נטען, כי לא ניתן ליהנות מכל העולמות כך שלא ייגזר מאסר בפועל של ממש ואף עונש פסילת הרישיון יצומצם.

ב"כ המשיבה הגישה גם היא אסופת פסיקה.

ג.     בדיון מיום 2.3.06 שהתקיים בבימ"ש קמא, הודיעו הצדדים על הגעתם להסדר טיעון, לפיו המערער יחזור בו מכפירתו, יודה בכתב האישום המתוקן וכן יוזמן תסקיר שרות מבחן בעניינו בטרם הטיעון לעונש.      

ביום 25.5.06 הוגש תסקיר בעניינו של המערער, ממנו עולה כי המערער קיבל אחריות למיוחס לו בכתב האישום, הביע חרטה אמיתית וכנה.

שרות המבחן התרשם מבחור צעיר הנמצא בתחילתו של תהליך התפתחות זהות אישית, מתפקד בצורה משביעת רצון במסגרות השונות ומתמודד בצורה טובה עם המצוקה הרגשית שחווה בעקבות התאונה נשוא ערעור זה.

בסופו של יום המליץ שרות המבחן להטיל על המערער עונש מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות, כך שהמערער לא ייחשף לנורמות עברייניות.

המערער נעדר, כאמור, כל עבר פלילי, הן בתחום התעבורתי והן בתחום הפלילי הרחב.

חוות הדעת שנכתבה על-ידי מפקד הפלוגה, בה משרת המערער, כמו גם שתי ההמלצות שניתנו למערער על-ידי מפקד הגדוד ומפקד פלוגה נוסף, כל אלה בחוברן יחדיו מציירות תמונה חיובית ביותר אשר למערער ותפקודו בצבא, מדובר בלוחם מצטיין, רציני ואחראי, אשר נפגע במסגרת מלחמת לבנון השנייה, כאשר טיל נגד טנקים פגע בטנק בו לחם ולמרות פציעתו פינה מפקד את הטנק למקום מבטחים וחילץ ממנו את הפצועים.

בבחינת העונש שנגזר על המערער בבימ"ש קמא, יש להציב אל מול נסיבותיו האישיות האמורות את חומרת העבירה המיוחסת לו. המערער הביא להתרחשותה של תאונת דרכים, בה קופחו חייו של אדם ושלושה אנשים נוספים נפצעו, זאת בעקבות חצייתו של המערער את הצומת כאשר הרמזור אדום.

אין צריך לומר עד כמה חמורה היא העבירה של חציית צומת בעת רמזור אדום, עבירה הטומנת בחובה סיכון ממשי ביותר לחיי אדם, סיכון שאף התממש, לצערנו, במקרה דנן.

יש לעקור מן השורש כל התנהגות רשלנית בכבישים המביאה לקיפוח חיי אדם, כאשר בתי המשפט נוטלים חלק במלחמה זו כנגד הקטל בכבישים.

לאחר עריכת האיזון הנדרש בין החומרה הרבה של עבירת גרם מוות ברשלנות תוך חציית צומת ברמזור אדום, לבין נסיבותיו האישיות המיוחדות של המערער, כעולה מתסקיר שרות המבחן ומההמלצות השונות שניתנו על-ידי מפקדיו, כמו גם העדר עבר פלילי, חרטתו האמיתית והכנה וזאת מתוך מתן ביטוי לעקרון אחידות הענישה, מצאנו כי בימ"ש קמא החמיר עם המערער בגוזרו 20 שנות פסילת רישיון נהיגה בפועל.

ד.      לאור האמור, מצאנו להתערב בגזר דינו של בימ"ש קמא ולהטיל על המערער 13 שנות פסילת רישיון נהיגה בפועל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה, זאת בניכוי 90 ימי פסילה מנהלית, במקום תקופת הפסילה שנגזרה ע"י בימ"ש קמא.

יתר חלקי גזר דינו של בימ"ש קמא יוותרו על כנם.





לתיאום פגישה עם עורך דין חייגו: 077-4008177




נושאים רלוונטיים נוספים

  1. ערעור תעבורה

  2. אי שמירת רווח

  3. הידרדרות עגלה

  4. מספר שלדה מזויף

  5. כניסה לאי תנועה

  6. סיבוב פרסה מסוכן

  7. זהירות במעבר חציה

  8. דחיית ערעור תעבורה

  9. ענישה בעבירות תעבורה

  10. חובת איתות לפני פניה

  11. פניית פרסה במקום אסור

  12. הצעת חוק משקיפי תנועה

  13. הסעת נוסעים ללא מלווה

  14. עבירות תנועה של עו''ד

  15. נסיעה נגד כיוון התנועה

  16. פגם ברישום דו''ח תנועה

  17. שמירת מרחק בפניית פרסה

  18. תקנה 41 לתקנות התעבורה

  19. מתי מותר לנסוע לאחור ?

  20. תקנה 567 לתקנות התעבורה

  21. סעיף 48 לפקודת התעבורה

  22. סעיף 56 לפקודת התעבורה

  23. אי האטה לפני מעבר חצייה

  24. הארכת מועד בתיקי תעבורה

  25. זיכוי לאחר ערעור תעבורה

  26. תקנה 169 לתקנות התעבורה

  27. תקנה 21 ג לתקנות התעבורה

  28. כניסה לכיכר - עבירת תנועה

  29. ערעור תעבורה ללא עורך דין

  30. תקנה 169ו' לתקנות התעבורה

  31. פניה שמאלה - תקנות התעבורה

  32. בדיקה שנתית של ממיר קטליטי

  33. האטה לפני פקק - שמירת מרחק

  34. אזהרה לא לעבור עבירות תנועה

  35. אי ידיעה על מועד דיון תעבורה

  36. ביצוע פניית פרסה שלא בזהירות

  37. הארכת מועד הגשת ערעור תעבורה

  38. עונש לא מרתיע בעבירות תעבורה

  39. דחיית ערעור תעבורה על גזר דין

  40. ערעור על חומרת גזר דין תעבורה

  41. הרשעת עורך דין בעבירות תעבורה

  42. פניה ימינה בכיכר מהנתיב השמאלי

  43. פסיקת הוצאות בגין זיכוי תעבורה

  44. ערעור על הרשעה בבית משפט לתעבורה

  45. הארכת מועד להישפט בעבירות תעבורה

  46. קנס בשל עבירת תעבורה של ברירת משפט

  47. זימון למשפט תעבורה ללא אישור מסירה

  48. ערעור על חומרת העונש בעבירות תעבורה

  49. תקנה 49 לתקנות התעבורה - שמירת מרחק

  50. הארכת מועד להישפט בבית משפט לתעבורה

  51. עבר תעבורתי כשיקול בערעור על גזר דין

  52. אי ייצוג ע''י עורך דין בעבירות תעבורה

  53. הצעת חוק לתיקוני ענישה בעבירות תעבורה

  54. קבלת ערעור המדינה על זיכוי בעבירת תעבורה

  55. הארכת מועד להגשת ערעור על גזר דין תעבורה

  56. פניה שמאלה - סעיף 43 (א) (3) לתקנות התעבורה

  57. ערעור על גזר דין בית משפט לתעבורה תל אביב

  58. צו מס בולים (תשלום אגרות תעבורה בבולים), תש"ם-1980

  59. התאונה התרחשה בתוך מעגל תנועה שהיו בו שני נתיבי נסיעה

  60. קביעת בית המשפט לתעבורה בהכרעת הדין המרשיעה מהווה ראיה

  61. תקנות התעבורה (הגשת צילומים לבית המשפט), התשנ''ז-1997

  62. חוק שיפוט בענייני תעבורה (תשדיר - הוראת שעה), התשס"ט-2009

  63. כתב אישום בעבירות סטייה שלא בבטחה, בניגוד לתקנה 41 לתקנות התעבורה

  64. כתב אישום על קיפוח זכות עוברי דרך - עבירה לפי תקנה 21(ב)(1) לתקנות התעבורה

  65. כללי השפיטה (סדרי העבודה של הועדה לבחירת שופטים - שופט תעבורה), התשמ"ז-1986

  66. תקנה 40(א) - לא יסטה נוהג רכב מנתיב נסיעתו אם עלול הדבר לגרום להפרעה או לסיכון

  67. סעיף 44 (א) לתקנות התעבורה - לא יפנה נוהג את רכבו כדי להסתובב ולנסוע בכיוון הנגדי

  68. תקנות התעבורה (סדרי הדין בבקשות לפי סעיף 57 לפקודת התעבורה וערעור על החלטות בהן), תש''ם-1980

  69. שאלות ותשובות

רקע תחתון



שעות הפעילות: ימים א'-ה': 19:00 - 8:30
                           יום ו' : 14:00 - 10:00

טלפון: 077-4008177
פקס: 153-77-4008177
דואר אלקטרוני: office@fridman-adv.com

Google+



רקע תחתון