פיצוי על חבילת נופש לטורקיה

להלן פסק דין בנושא פיצוי על חבילת נופש לטורקיה:

פסק דין

התובעים רכשו חבילת נופש לתורכיה שכללה טיסות ושהות במלון. הרכישה בוצעה באמצעות הנתבעת 1 כאשר ספק החבילה היתה הנתבעת 2.

התובעים סיפרו, כי הם דרשו מלון ברמה גבוהה וכך הובטח להם על ידי נציגת הנתבעת 1 הגב' גלית, אשר הציעה להם את מלון "יסמין" בבודרום שבתורכיה.

כשהתובעים הגיעו למלון התברר להם, כי המלון היה שרוי בעיצומם של עבודות בנייה בהיקף נרחב כאשר מתקנים רבים לא פועלים כלל או שלא ניתן להשתמש בהם. דוגמאות אחדות, המיני קלאב שהיה אמור לשמש לילדיהם של התובעים שהצטרפו לאותה נסיעה, היה בתהליך בנייה, פרק המים כולל המגלשות שבו היה בתהליך בנייה, כך גם מרכז הספא, חדרי ההפעלה לילדים, מגרשי הטניס, פעלה בריכת מים אחת שלא התאימה לילדים ובשל העבודות היו הפסקות מים וחשמל מרובות, המעלית לא עבדה כך שנאלצו לטפס ברגל עם הילדים עד לקומה הרביעית ועוד ועוד, הכל כמתואר בכתב התביעה וכפי שניתן להיווכח מהתמונות שצורפו לכתב התביעה.

התובעים מתארים את עוגמת הנפש המרובה שנגרמה להם מכך שהחופשה המשפחתית לה הם ציפו הוחמצה למעשה והם תובעים את הנתבעים להחזר כספי מלא על החבילה, הפסד ימי חופשה מהעבודה, עוגמת נפש וכו'.

שתי הנתבעות התנערו מאחריותן. הנתבעת 1 הטילה את כל האחריות לפיתחה של הנתבעת 2. הנתבעת 2 טענה מאידך, כי כל האינפורמציה לתובעים נמסרה מפי נתבעת 1.

אני דוחה את גישתן של הנתבעות.

ספקי שירותי חבילות הנופש והנסיעות לחו"ל מהווים את "העיניים והאוזניים" של הלקוחות. עליהם לבדוק כי האינפורמציה שנמסרת לתובעים היא נכונה בעיקרה ולא די בהסתמכות על פרוספקטים שמוגשים להם או על דיווחים באינטרנט.

ספק החבילה, כלומר הנתבעת 2, בוודאי צריכה לברר את הדברים ישירות עם הספק שלה מחו"ל וגם להיווכח בנכונות הפרטים באמצעות נציג ישיר מטעמה.

גם סוכנות הנסיעות, הנתבעת 1 צריכה לברר עם הספק הנתבעת 2 כי האינפורמציה שמוגשת לה שאותה הם מעבירים ללקוחות, היא מעודכנת ונכונה לשעתה.

וודאי שהלקוח אינו צריך לסבול מחוסר התיאום בין סוכנות הנסיעות לבין הספק. מבחינתו הכתובת הישירה היא דווקא סוכנות הנסיעות. יתכן שיש לסוכנות הנסיעות, כלומר לנתבעת 1, עילת תביעה כנגד הספק, קרי הנתבעת 2, דבר זה לא יתברר במשפט זה מכיון שהנתבעת 1 לא טרחה להגיש הודעת צד ג' כנגד הנתבעת 2.

מכל מקום, הדבר אינו רלבנטי באשר לאחריותן המשותפת כלפי התובעים.

אומנם, וכך כיון לדעתי פסק דינו של כב' השופט זיילר שמצוטט רבות על ידי סוכנויות הנסיעות והספקים אינם יכולים להיות אחראים לכל תקלה זמנית או הפרה זמנית של המוסכם על ידי הגורם המתאים בחו"ל, אולם לא בכך מדובר במקרה דנן. כך למשל, אם המלון לא טרח להפעיל את מיזוג האויר באותם ימים, וודאי שאין לבוא בטרוניה על כך לסוכנויות הנסיעות. אולם, אם למשל האינפורמציה שנמסרת ללקוח היא שקיים מרכז ספא ומתברר שדבר זה אינו קיים, גם אם הנתון הזה סופק לחברות הנסיעות על ידי הספק שלהם בחו"ל, אין הדבר פוטר אותן מאחריותן. עליהן לבדוק את הדברים היסודיים בעצמן ולמסור אינפורמציה נכונה ללקוחות. בכלל זה, עליהן למסור גם אינפורמציה עדכנית ללקוחות ובמידה והם מציעים להם מלון מסויים, עליהן לברר את מצב המלון באותה עת, בכך הם יוצאים ידי חובתם גם אם המלון לא עמד אח"כ בהתחייבות זו או אחרת.

במקרה דנן, לא היה כל קושי לנתבעות לברר ישירות עם המלון ועם הנציגים המתאימים בתורכיה כי המלון מצוי במצב בנייה וכתוצאה מכך נשללות אפשרויות רבות מהתובעים להנות ממתקני המלון ומנופש מניח את הדעת.

אין ספק שלתובעים נגרמה עוגמת נפש מרובה. אדם רגיל מצפה במשך השנה לצאת לחופשה משפחתית שנתית באופן שיהנה ממנה ובלי שיגרם לו עוגמת נפש מיותרת.

יחד עם זאת,יש לקחת בחשבון את העובדה שחבילת הנופש כללה גם מרכיבים נוספים, כמו מחירי כרטיסי טיסה וכן שהתובעים בכל זאת נהנו במידת האפשר משירות מסויים מהמלון ובהתאם לכך אני מעמיד את הפיצוי המתאים על סך 5,000 ₪.

אני מחייב את הנתבעות ביחד ולחודש לשלם לתובעים סך של 5,000 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה 27/3/05 ועד לתשלום בפועל וכן בהוצאות בסך 1,000 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום בפועל.





לתיאום פגישה עם עורך דין חייגו: 077-4008177




נושאים רלוונטיים נוספים

  1. חוק התיירות

  2. חופשה לא שגרתית

  3. תאונה במרכז נופש

  4. תאונה בטיול מאורגן

  5. פיצוי על הפלגת נופש

  6. ארנונה על מרכז נופש

  7. חוב על טיול לארה''ב

  8. פיצוי על חבילת נופש

  9. תביעה נגד הדקה ה-90

  10. ליקויים בחבילת נופש

  11. עידוד התיירות לישראל

  12. עורך דין דיני תיירות

  13. תביעה נגד וואלה טורס

  14. תביעה נגד מארגן טיול

  15. תביעה נגד איסתא ליינס

  16. נופש בחו''ל בעיר אחרת

  17. תביעה נגד סוכן נסיעות

  18. תביעה נגד מדריך טיולים

  19. חוב בגין שירותי תיירות

  20. ביטול הזמנת חבילת נופש

  21. כניסה ללא ויזה לטורקיה

  22. תאונת אופנוע בטיול טבע

  23. איחור רכבת מעל 30 דקות

  24. ביטול קניית יחידת נופש

  25. פציעה בטיול מטעם העבודה

  26. ביטוח טיול לדרום אמריקה

  27. תאונה בטיול עובדים לחו''ל

  28. השתחררות מעסקת יחידת נופש

  29. הצעת חוק סיוע לענף התיירות

  30. זכויות יוצרים במסלול טיול

  31. ביטול חוזה יחידת נופש בארץ

  32. תביעה נגד חברת הדני נסיעות

  33. הסכם שדרוג יחידת נופש בחו"ל

  34. ביטול חוזה יחידת נופש באילת

  35. פיצוי עבור ביטול חבילת נופש

  36. פיצוי על חבילת נופש לטורקיה

  37. תלונות על טיול בדרום אמריקה

  38. חבילות נופש בחו''ל - פסק דין

  39. לידה מוקדמת במהלך טיול בחו"ל

  40. חיוב שגוי על מספר לילות נופש

  41. פיצויים על הזמנת נופש באיטליה

  42. תלונות על טיול מאורגן לארה''ב

  43. ביטול קניית יחידת נופש בתאילנד

  44. טיפול רפואי למטייל בטיול מאורגן

  45. ניצול קשישים - מכירת יחידת נופש

  46. הצעת חוק ביטול רכישת יחידת נופש

  47. פיצויים על עוגמת נפש בחופשה במצרים

  48. ביטוח ציוד אלקטרוני בנסיעה לחו''ל

  49. הסכם לרכישת יחידת נופש ע''י קשישים

  50. פיצוי על "איבוד" יום אחד של טיול בחו"ל

  51. תביעת פיצויים בגין חבילת נופש למצרים

  52. תביעה נגד איסתא בגין חבילת נופש בורנה

  53. נפילה במהלך טיול בחו"ל - כסף מהביטוח ?

  54. ביטול נסיעה לחו''ל - מחלה של קרוב משפחה

  55. ביטול נסיעה לחו''ל בגלל פטירת קרוב משפחה

  56. ביטול הזמנת חופשה בגלל דרישת תוספת תשלום

  57. חוק היטל על נסיעה לחוץ לארץ, התשמ"ג-1983

  58. האם צריך לשלם על פיצול זכות ביחידת נופש ?

  59. תקנות שירותי תיירות (מורי דרך), תשכ''ז-1967

  60. תקנות שירותי תיירות (סוכנויות), התשס''א-2000

  61. ביטוח גניבת ציוד של מטייל במהלך טיול בדרום אמריקה

  62. תקנות שירותי תיירות (משרדים לתיור), התשמ''א-1981

  63. חוק היטל על נסיעה לחוץ לארץ (ביטול), התשנ"ב-1992

  64. ביטול טיול לחו"ל עקב בעיה בלב - ביטוח ויזה כ.א.ל

  65. זכאות נוסע לפיצוי בגין תקלות ושיבושים בטיול מאורגן

  66. מבחנים למתן תמיכות של משרד התיירות למוסדות ציבור

  67. תקנות שירותי תיירות (חובת גילוי נאות), התשס''ג-2003

  68. לא הוצאה לה אשרת כניסה לסין, ולכן לא יכולה הייתה להצטרף לטיול

  69. תקנות היטל על נסיעה לחוץ לארץ (העלאת סכום ההיטל), התשמ''ז-1987

  70. תקנות שירותי תיירות (מלווי קבוצות בסיורים לחוץ לארץ), התש''ן-1990

  71. תקנות העבירות המינהליות (קנס מינהלי - חיקוקי תיירות), התשס''ה-2004

  72. תקנות שירותי תיירות (מלווי קבוצות בסיורים לחוץ לארץ) (ביטול), התשנ''ז-1997

  73. חוק הרשות לפיתוח ולקידום התרבות, התיירות וקשרי החוץ של ירושלים, התשס"ו-2005

  74. תקנות שירותי תיירות (מלווי קבוצות בסיורים לחוץ לארץ) (הוראת שעה), התשנ''ב-1991

  75. צו לעידוד השקעות הון (קביעת תחומי אזורים מיוחדים לענין מפעלי תיירות), התשס"ז-2007

  76. צו לעידוד השקעות הון (קביעת תחומי אזורים מיוחדים לענין מפעלי תיירות), התשס"ג-2002

  77. שאלות ותשובות

רקע תחתון



שעות הפעילות: ימים א'-ה': 19:00 - 8:30
                           יום ו' : 14:00 - 10:00

טלפון: 077-4008177
פקס: 153-77-4008177
דואר אלקטרוני: office@fridman-adv.com

Google+



רקע תחתון