פיצוי על איחור מסירת משלוח

להלן פסק דין בנושא פיצוי על איחור מסירת משלוח: פסק דין לפני תביעה לתשלום פיצוי בשל איחור במסירת משלוח. רקע וטענות הצדדים ביום 22.12.08 התקשרה התובעת עם הנתבעת, חברת שליחויות, במטרה כי הנתבעת תנייד תיק השייך לתובעת (להלן:"המשלוח או החבילה") מירושלים לטבריה. התובעת ששהתה בחופשה במלון "הולידיי אין" בטבריה התקשרה עם הנתבעת אשר הבטיחה לה לטענתה, כי המשלוח יגיע לתעודתו ביום למחרת עד השעה 17:00. בפועל המשלוח הגיע ליעדו רק ביום 24.12.04 בשעה 17:00, זאת לאחר טלפונים רבים והתערבותו האישית של מנהל מחוז חיפה מטעם הנתבעת. התובעת טוענת כי בעקבות האיחור במסירת המשלוח נגרמו לה הוצאות כספיות בגין רכישת ביגוד ושיחות טלפון מוגברות כן נגרמה לה עוגמת נפש, אובדן הנאה מהחופשה וחוסר יכולת להנות וממתקני הספא שבמלון שכן חסכה ממיטב כספה וציפתה לחופשה שממנה לא נהנתה כפי שציפתה. הנתבעת טוענת בכתב ההגנה כי המשלוח הגיע בזמן וכי על פי ההסכם בין הצדדים אין היא אחראית על נזקים תוצאתיים הנגרמים בשל איחור במסירת המשלוח. דיון 6. נציגי הנתבעת טענו בעדותם לפרוטוקול כי המקרה החל בכך שהחבילה לא אותרה היות ושטר המטען והברקוד המוצמד נפל מהחבילה ולכן החבילה לא הגיעה ליעדה תוך 48 שעות. 7. שטר המטען מולא ע"י השולח, במקרה זה חתנה של התובעת, ובכך ניתנה הסכמתו לתנאי השרות ולהסכם ההתקשרות. מרגע שהשולח מילא את שטר המטען והדביק את הברקוד על החבילה בנוכחות הבלדר, האחריות היא על כתפי הנתבעת. 8. בהסכם ההתקשרות בין הצדדים נקבע: "המשלוח יימסר ע"י החברה לתעודתו במועדים הנקובים בסיפא של סעיף זה. החברה לא תהיה אחראית לאיחורים הנגרמים ע"י כתובת בלתי מדוייקת או ע"י הנמען, החברה אחראית לנזק שנגרם לשולח עקב איחור במסירה רק אם האיחור נגרן ברשלנותה ועד לסכום של פי 50 מדמי אותו משלוח. א. מסירה רגילה - לא יאוחר מ-48 שעות מעת קבלת המשלוח ע"י החברה. ..." 9. דמי המשלוח ששולמו היו בסך 70 ₪ כלומר, הצדדים הסכימו למסירה רגילה ומכאן שעל הנתבעת היה למסור את החבילה ליעדה בתוך 48 שעות. 10. לו היה חשוב לתובעת לקבל את המשלוח במועד מוקדם יותר לדוגמא באותו יום או תוך 24 שעות היתה נושאת בדמי משלוח גבוהים יותר ומשלא עשתה כן הביעה נכונות להמתין עד 48 שעות בחופשה ללא החבילה. 11. מכיוון שבפועל החבילה לא הגיעה ליעדה בתוך 48 שעות אלא לאחר 55 שעות וזאת לאחר ניהול שיחות טלפון רבות והתעסקות של התובעת בעניין ובנוסף נדרשה התערבותו של מנהל מחוז חיפה של הנתבעת, אני מוצא כי יש לחייב בהתאם לסעיף 7 להסכם ההתקשרות בין הצדדים. 12. לתובעת נגרם נזק כספי בגובה של כ-450 ₪ בגין רכישת ביגוד ושיחות טלפון מרובות וכן נגרמה לה עוגמת נפש ואובדן הנאה בגין האיחור במסירת החבילה ואני פוסק לתובעת פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 500 ₪. לפיכך אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 950 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום 16/2/09 מועד התשלום המלא בפועל.פיצוייםמשלוח