האם אפשר לבטל עסקת קניית משקפיים חדשות ?

האם אפשר לבטל עסקת קניית משקפיים חדשות ?

בפניי תביעה כספית.

התביעה היא על סכום של 8,780 ₪, תוך בקשה לביטול עיסקה.

התובעת מבקשת מביהמ"ש להורות על ביטול העיסקה שנעשתה עם הנתבעת, שבמהלכה רכשה שני זוגות משקפיים אצל הנתבעת בעלות של 5,780 ₪ ובנוסף לפצות אותה בגין עוגמת נפש והוצאות בסכום של 3,000 ₪.

התביעה מתייחסת לכך כי ביום 29.7.10 רכשה התובעת שני זוגות משקפיים מולטי-פוקאליות בסניף נשר של הנתבעת וזאת בסכום כולל של 5,780 ₪.

התובעת רכשה את המשקפיים הנ"ל לאחר בדיקת עיניים שנעשתה ע"י מר צרפתי אברהם מטעם הנתבעת.

לטענתה של התובעת, מייד עם קבלת המשקפיים היא חשה אי נוחות ולא ראתה בהן טוב.
התובעת פנתה מס' פעמים לנתבעת (מדובר באישה מבוגרת בת 75) ובמהלך פניות אלה נדחתה בטענות שונות ובסופו של דבר הוצע לה להחליף את העדשות למשקפי המולטי-פוקאל או לחילופין לבצע פיצול ל- 3 זוגות חד מוקדי ראייה.

התובעת טוענת, כי לאחר כשנה מיום הרכישה פנתה לבדיקת עיניים ותוצאות הבדיקה העלו כי המשקפיים אינן מתאימות.

הנתבעת חלקה לחלוטין על חבותה.

בישיבת ביהמ"ש מיום 3.3.13 הסבירה בתה של התובעת, גב' תימור איריס, אשר עזרה לאמה שהיא אישה מבוגרת, והבהירה כי הטענה של הנתבעת כי למעשה הבקשה להחזר כספי היתה לאחר כספי אינה נכונה, שכן מייד לאחר קבלת זוגות המשקפיים הרגישה התובעת כי המשקפיים אינן בסדר והגיעה לאחר שבועיים לעשות בדיקה נוספת.

עוד ציינה, כי המשקפיים הוחלפו ע"י מנהל החנות מר פארס ובסופו של דבר לאחר שגם הזוגות שהוחלפו לא סיפקו את הסחורה, רכשה משקפיים אחרים.

בהחלטתי מיום 3.3.13 הוריתי לתובעת להביא לעדות את נותן חווה"ד אליו פנתה על מנת לבצע בדיקת עיניים, בדיקה שהעלתה כי זוגות המשקפיים שהוכנו לה אצל הנתבעת לא היו מתאימים וכן ביקשתי כי תביא לעדות נציג של האופטומטריסט מר זיגי שאול, אליו פנתה לצורך קניית משקפיים אחרים על מנת שתבהיר מה לא היה תקין במשקפיים שסופקו.

לנתבעת הוריתי לזמן את האופטומטריסט אשר טיפל בתובעת ואשר ביצע לה את הבדיקה בטרם ההתאמה של המשקפיים וזאת על מנת שאוכל להעריך את עבודת הנתבעת.

ביום 17.6.13 נערך דיון נוסף בתיק זה.

בתה של התובעת הבהירה כי לא יכלה להביא לעדות את נותן חווה"ד, האופטומטריסט מאיר גולדפיל אבל הצטיידה במסמך של האופטומטריסט זיגי שאול שיש לציין שאף הוא לא הובא לעדות.
אני מסמן את המסמכים של האופטומטריסט זיגי שאול כמסמך מ/1 ומורה לסרוק אותם לתיק ביהמ"ש.

על פי האמור במכתבו של דני שאול, שהינו אופטומטריסט העובד אצל זיגי שאול מיום 21.5.13, צויין כדלקמן: "מצורף מרשם משקפיים עבור הגב' אטיאס סימה. המרשם החדש שונה מהישן וזו הסיבה העיקרית לשיפור בראייה וירידה בטשטוש. מצויין כי ראייתה ירודה וכי עינה השמאלית מתפקדת בלבד".
בטופס הבדיקה צויין בהערות: "עין ימין רואה אור בלבד. שמאל חדות ראייה מופחתת".

העיד אופטומטריסט של הנתבעת, מר חמוד, אשר התייחס לבדיקה זו של האופטומטריסט דני שאול. הנ"ל הסביר, כי הבדיקה הקודמת נערכה ב- 2010.
עדותו היתה כדלקמן: "אם אני מסתכל על לוחות הזמנים מתי רכשה ומתי נערכה הבדיקה, העין השמאלית היא בעייתית. מה שאני רואה במרשם שהוצע הוא לא חתום וללא תאריך. מה שרשום במרשם זה מה שרשום אצלינו. אם יש בעיה במשקפיים מביאים לתקן או להחליף עדשות . לגבי החלפת העדשות שטוענת בתה של התובעת פעמיים, אני אומר שהחלפנו רק פעם. העדשות מאוד יקרות".

לאחר שבחנתי את נתוני התיק, אני נותן בזאת את פסיקתי:
מדובר באישה מבוגרת בת 75 אשר ביקשה לרכוש שני זוגות משקפי מולטי-פוקאל, משקפיים שמטבע הדברים עלות העדשות יקרה.
מדובר באישה הסובלת מבעיות שונות בראייה וגם מבוגרת ולכן היה צריך לקחת בחשבון את הנתונים שלה בכל הקשור להתאמת משקפיים.

עיינתי בנתוני התיק והתרשמתי גם מעדות בתה של התובעת והטענה המופיעה אצל הנתבעת כאילו התלונות החלו בשלב מאוחר מאוד או בשלב של שנה לאחר אספקת המשקפיים, אינני נותן בהן אמון.
אני נותן אמון בטענת התובעת ובתה, כי פרק זמן קצר מאוד לאחר אספקת המשקפיים התברר כי המשקפיים אינם מתאימים לה.

מטבע הדברים מדובר באישה מבוגרת שהיתה מלווה בבתה והיה צריך לגלות כלפיה רגישות רבה.
אינני קובע מסמרות לגבי טענות שהושמעו בכתב התביעה, לפיה התעלמה הנתבעת מטענות התובעת.
עובדה היא, כי בסופו של יום הוחלפו העדשות.
יש מחלוקת אם העדשות הוחלפו פעמיים או פעם אחת בלבד, אבל עצם העובדה שהוחלפו מעידה על כך שהיתה בעייה.
גם החלפה זו לא פתרה לתובעת את הבעייה. הנתבעת לא הביאה לעדות את האופטומטריסט שטיפל בתובעת או את מר פארס מנהל החנות, שטיפל בעניין אישית.

בסופו של דבר נאלצה התובעת לרכוש משקפיים אחרים.

מכל המקובץ דלעיל, אני נותן אמון בתביעתה של התובעת וכי למעשה המוצר שסופק לה לא ענה על צרכיה ולא היה בו כדי לאפשר לה ראייה.

אני פוסק אפוא לתובעת החזר מלא של עלות המשקפיים אשר שילמה בסכום לא קטן.

הנתבעת תשלם לתובעת סך של 5,780 ₪ אשר שולמו, כאשר הסכום צמוד ונושא ריבית מיום ביצוע העיסקה מתאריך 29.7.10 ובתוספת הוצאות משפט ועוגמת נפש בסך של 500 ₪.

סכומים אלה ישולמו תוך 30 יום, שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

באחריות התובעת להחזיר לנתבעת בסניף נשר את שני זוגות המשקפיים, כחלק מחיובי פס"ד זה.

המזכירות תסרוק את המסמכים לתיק ביהמ"ש.

זכות בקשת רשות ערעור לבימ"ש מחוזי תוך 15 יום.





לתיאום פגישה עם עורך דין חייגו: 077-4008177




נושאים רלוונטיים נוספים

  1. ביטול עסקה עם בזק

  2. ביטול עסקה בטלפון

  3. ביטול עסקת רוכלות

  4. ביטול קניית סנדלים

  5. ביטול עסקה עם קטין

  6. ביטול עסקה עם מירס

  7. ביטול עסקה ברוכלות

  8. ביטול עסקה עם קבלן

  9. ביטול עסקה טלפונית

  10. ביטול מנוי בחדר כושר

  11. ביטול עסקה אחרי חודש

  12. ביטול עסקת מכר מרחוק

  13. ביטול עסקת קניית מקרר

  14. ביטול עסקה מוצרי חשמל

  15. ביטול עסקה והחזר מקדמה

  16. ביטול עסקת העברת מניות

  17. ביטול קניה באתר אולסייל

  18. ביטול עסקה נעליים פגומות

  19. ביטול עסקה חוק הגנת הצרכן

  20. הסכם לביטול עסקת מכר

  21. צעצוע מקולקל - ביטול עסקה

  22. ביטול עסקה - לקוח עולה חדש

  23. ביטול עסקה בגלל חתימה מזויפת

  24. תקלות בטלפון נייד - ביטול עסקה

  25. ביטול עסקה בגלל שריטה על המוצר

  26. החזר מס בגין ביטול עסקת מקרקעין

  27. תביעה להחזר כספי בגין קניית הליכון

  28. ביטול עסקה לרכישת רכב בשל זיוף מד אוץ

  29. האם אפשר לבטל עסקת קניית משקפיים חדשות ?

  30. ביטול עסקת מכר שנעשתה בסמוך למותו המוכר

  31. תביעה בגין תקלות בפטריית חימום (ביטול עסקה)

  32. השכרת יחידת נופש קלאב הוטל אילת - ביטול עסקה

  33. פיצוי בגובה 10% ממחיר הדירה בגין ביטול העסקה

  34. האם ביטול עסקה גורר ביטול אוטומטי של הערות אזהרה

  35. האם ביטול עסקת קומבינציה מבטל אוטומטית את הסכמי המכר

  36. תביעה לתשלום פיצויים מוסכמים בגין ביטול עסקת טרייד אין לרכישת רכב

  37. הגבלת זכות ביטול עסקה במוצר שיוצר על פי מידות מיוחדות וצרכים מיוחדים של הלקוח

  38. שאלות ותשובות

רקע תחתון



שעות הפעילות: ימים א'-ה': 19:00 - 8:30
                           יום ו' : 14:00 - 10:00

טלפון: 077-4008177
פקס: 153-77-4008177
דואר אלקטרוני: office@fridman-adv.com

Google+



רקע תחתון